Google wprowadza zlokalizowane geograficznie reklamy na komórki

Na swoim blogu o reklamach mobilnych Google ogłosiło dzisiaj, że wprowadziło funkcję lokalizacji geograficznej w reklamach dla telefonów komórkowych.

Dzięki funkcji dołączenia do reklamy geograficznej lokalizacji sklepu oraz jego numeru telefonu osoby korzystające z telefonów komórkowych uzyskują na reklamie ikonę pozwalającą na wyświetlenie lokalizacji reklamującej się firmy na mapie oraz numer telefonu, tak aby kliknięcie na niego powodowało że telefon automatycznie go wybierze. Ponieważ reklamy mogą być wybierane w oparciu o lokalizację użytkownika, potencjalny klient zobaczy reklamę sklepu, do którego ma najbliżej.

Ta nowa opcja pozwala reklamodawcom na zwiększenie ilości odwiedzin w ich sklepach, a jednocześnie zwiększa przychód Google, który pobiera opłaty za reklamy, gdzie klient kliknął na linka do strony firmy lub wybrał wyświetlany numer telefonu. Za wyświetlenie mapy oraz wskazówek dojścia do firmy reklamodawca nie płaci.

Według TechCrunch klienci korzystający z mobilnego Internetu klikają o 8% częściej na reklamy pokazujące lokalizację firmy w porównaniu do normalnych reklam (o 6% częściej w przypadku reklam gdzie można kliknąć żeby zadzwonić).

Do reklam z Raportu Przyszłości czy Augumented Reality rodem z cyberpunkowych opowiadań jeszcze droga daleka, ale ewidentnie obserwujemy właśnie pierwsze kroki tej technologii.

[via MobileBeat]

Leszek Karlik