Aż 80 tys. klipów z całego świata stworzy film Life in a Day

O projekcie YouTube Life in A Day pisaliśmy już wcześniej. W tym eksperymencie internaunci mieli nakręcić i przesłać najważniejsze chwile swojego życia z jednego dnia (24 lipca). I użytkownicy przysłali... aż 80 tys. filmów, z 197 krajów, w 45 różnych językach.

4600 godzin - czy uda się to zmontować?

 

Studio Scott Free Ridleya Scotta nie będzie więc miało łatwego zadania - teraz filmowcy muszą wyselekcjonować i zmontować cały ten ogrom materiału w jeden film dokumentalny Life in a Day, który ma udokumentować jeden dzień z życia Ziemi. Łączna długość wszystkich filmów wynosi aż 4600 godzin (!). Sam Ridley Scott (Łowca androidów, Królestwo niebieskie, Helikopter w ogniu) jest jednak optymistycznie nastawiony do czekającego zadania.

Jestem zachwycony sukcesem projektu YouTube Life in a Day do tej pory. Sama liczba przesłanych filmów jest uderzająca i naprawdę przerosła nasze oczekiwania. Jestem zafascynowany różnorodnością materiałów, jakie otrzymaliśmy i nie mogę się doczekać końcowego efektu.

- skomentował Ridley Scott, który jest producentem filmu Life in a Day.

Również reżyser filmu Life in a Day podkreśla, że pomimo ambitnego zadania zdąży zmontować ten wyjątkowy film.

Jakość i liczba zgłoszeń to dla nas ogromne zaskoczenie. Przed nami teraz naprawdę ciężkie zadanie, aby nadać kształt temu zbiorowisku różnorodnych historii z całego świata. Na szczęście mam świetny zespół, znający chyba wszystkie języki, który pomoże w sortowaniu oraz katalogowaniu wideoklipów. Mam nadzieję, że w krótkim czasie ograniczymy materiał filmowy do 100 godzin, co dopiero umożliwi obróbkę i montaż. Czeka nas ogrom pracy, z którą jesteśmy gotowi się zmierzyć.

- powiedział Kevin Macdonald, reżyser filmu.

Kiedy premiera Life in a Day?

 

Czasu nie ma jednak zbyt wiele. Premiera została na styczeń 2011 roku - wtedy Life in a Day pojawi się na festiwalu Sundance oraz zadebiutuje w serwisie YouTube. Na razie internauci w oczekiwaniu na film już od września będą mogli oglądać 80 tys. klipów, które zostały przesłane do projektu na stronie Life in a Day.

Mariusz Koryszewski

 

Więcej o: