Wielki amerykański portal kupuje bloga, czyli AOL przejmuje TechCrunch

Ogromny portal amerykański właśnie ogłosił przejęcie technologicznego bloga TechCrunch. Oficjalnie nie podano ceny transakcji, ale krążące już plotki mówią o 25 lub 40 milionach dolarów. To kolejne przejęcie wyspecjalizowanego bloga przez giganta medialnego.

W San Francisco odbywa się konferencja organizowana przez TechCrunch - Disrupt, poświęcona nowościom z branży internetowej. To ważne wydarzenie dla wszystkich, którzy obserwują co dzieje się w Sieci. Właśnie podczas tego wydarzenia założyciel TechCrunch - Michael Arrington - zaprosił na scenę przedstawiciela AOL i tam na oczach publiczności podpisano umowę. Na jej mocy blog staje się własnością portalu, zachowując jednak niezależność  redaktorską.

TechCrunch został założony w 2005 roku i od tego czasu udało mu się zyskać stałych czytelników (ok. 2 milionów odwiedzin miesięcznie). Początkowo blog skupiał się na nowinkach internetowych, start-upach i opisywaniu trendów. Teraz jednak uznawany jest za ważne, opiniotwórcze medium, opisujące wydarzenia z Krzemowej Doliny.

Business Insider twierdzi, że źródła "zbliżone do AOL" podają iż kwota za jaką dokonuje się przejęcie to 25 milionów dolarów. CNBS spekuluje, że chodzi o 40 milionów USD. Sami zainteresowani natomiast nie podają szczegółów. Warto przy okazji zaznaczyć, że to nie pierwsze takie przejęcie - 5 lat temu ten sam AOL stał się właścicielem bloga Engadget.

Wydawać by się mogło, że na naszych oczach dokonuje się przełom - oto wielki gigant medialny, AOL, weteran Internetu, kupuje (stosunkowo) małego, specjalistycznego bloga. Tymczasem jest to przecież dość powszechna praktyka, znana i praktykowana także w Polsce. W 2008 roku Agora (wydawca Gazeta.pl) przejęła bloga Polygamia.pl. Rok później Onet stał się właścicielem PCLab.pl. Przejęcia profesjonalnie prowadzonych blogów przez dużych wydawców przestały być zaskakującym wydarzeniem.

Ciekawe jednak, jak AOL wycenił TechCrunch, 5 lat ich obecności na rynku i osiągniętą pozycję.