Walka o 6% przychodów - HP uczy przedsiębiorstwa jak drukować taniej

Dziś w hotelu Hilton w Warszawie odbywa się już trzecia z kolei edycja Printonomics, spotkania, podczas którego Hewlett-Packard prezentuje rozwiązania dla średnich i dużych przedsiębiorstw. To jednocześnie pierwsza edycja, podczas której nieśmiało mówi się o "wychodzeniu z recesji".

Nie zmienia to oczywiście faktu, że głównymi motywami przewodnimi konferencji są: cięcie kosztów, optymalizacja (między innymi wydatków, a więc i kosztów), oraz poprawa bezpieczeństwa (mająca na celu minimalizację strat oraz kosztów stałych, które z nich wynikają). No a 6% przychodów przeciętnej firmy, które według HP pochłaniają wydruki to już suma, obok której nie sposób przejść obojętnie.

Być może brzmi abstrakcyjnie z perspektywy przeciętnego pracownika średniego rozmiaru przedsiębiorstwa. Po głebszym przemyśleniu i wysłuchaniu kilku prelekcji ciężko jednak nie odnieść wrażenia, że większość z proponowanych rozwiązań dotyczy właśnie pracowników niższego i średniego szczebla, i to na ich codzienną pracę wpłynie w największym stopniu.

Według ekspertów HP cena papieru zużywanego podczas druku to zaledwie 10% całkowitego kosztu wydruku. Co więc stanowi 90%? Szeroko pojęta obsługa tego procesu. I tu właśnie HP widzi szansę na obcięcie dodatkowych kilku procent, proponując przedsiębiorcom podjęcie działań związanych z:

- Odświeżeniem floty drukarek, faksów i skanerów na nowsze i wydajniejsze urządzenia, a także ich standaryzację i konsolidację w ramach firmy.
- Wprowadzeniem dla pracowników szkoleń z zakresu efektywnego zarządzania kosztami druku (w tym na przykład częstsze stosowanie druku dwustronnego)
- Wykorzystywaniem oprogramowania, narzędzi i usług zarządzania procesem druku (pozwala to ponoć obniżyć koszt druku nawet o 30%)
- Zautomatyzowaniem procesów obiegu dokumetów papierowych (przeciętne przedsiębiorstwo ponoć drukuje aż 19 kopii tego samego dokumentu, a co dwudziesty gubi; jego poszukiwanie wiąże się z dodatkowymi kosztami)
- Korzystaniem z doswiadczeń HP

Wytyczne są oczywiście dyskusyjne i nikt nie zmusza nas do ich wprowadzenia. HP stara się uczyć jak drukować efektywniej i tanie. My dokładamy jeszcze jeden klocek od siebie - drukujmy mniej.

Łukasz Cichy