Coraz więcej fałszywych kliknięć

Według opublikowanego właśnie raportu, jedno na pięć kliknięć w internetowe reklamy ma na celu wyłudzenie prowizji.

Od czterech lat firma ClickForensics zbiera dane z internetowych kampanii reklamowych rozliczanych od kliknięcia w reklamę (tak jak Google AdWords). Dane te są ważne dla reklamodawców, gdyż tracą oni pieniądze na fałszywych kliknięciach (kliknięciach nie pochodzących od autentycznych użytkowników).

W trzecim kwartale 2010 fałszywych kliknięć było 22,3%, co stanowi wzrost o 8,2 punkta procentowego od analogicznego okresu rok temu.

Najwięcej fałszywych kliknięć pochodziło z Chin, Japonii, Filipin i Holandii.

Polska mieści się gdzieś w połowie skali, jeśli chodzi o procent fałszywych kliknięć. Cywilizujemy się.

[Na podstawie materiałów firmy ClickForensics]

Janusz A. Urbanowicz