Facebook będzie szyfrował dane o użytkownikach

W ubiegłym tygodniu okazało się, że aplikacje z Facebooka przesyłają unikalne identyfikatory użytkowników agencjom marketingowym. Teraz serwis obiecuje rozpocząć przeciwdziałania - ID każdej osoby ma być szyfrowane.

O wielkim wycieku danych z Facebooka wprost do baz danych agencji marketingowych pisaliśmy szerzej tutaj. Przypomnijmy jednak pokrótce, w jaki sposób nasze dane przedostawały się poza obręb serwisu. Otóż za każdym razem, gdy graliście w popularne gry na Facebooku, lub korzystaliście z innych (równie popularnych aplikacji) w pliku cookie przesyłanym przez stronę, "zaszywany" był unikalny numer użytkownika (tzw. ID). Jeśli następnie odwiedzaliście serwis z poradami kulinarnymi, samochodowy lub stronę porno, agencja która otrzymała taki plik mogła połączyć historię przeglądanych stron z Waszymi osobistymi danymi.

Teraz Facebook oznajmił, że wybrał sposób, w jaki uniemożliwi podobny wyciek w przyszłości - będzie szyfrował wszelkie dane, które przedostają się do aplikacji zewnętrznych producentów. Będzie to między innymi - a raczej przede wszystkim - numer ID użytkownika, co ma zapobiec w przyszłości podobnym sytuacjom.

To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy mogli rozważać rezygnację z uprawiania swojej farmy lub zaprzestanie korzystania z aplikacji na Facebooku. Przynajmniej przez chwilę nasze dane będą bardziej bezpieczne - dopóki nie zostanie wymyślony kolejny sposób na ich spieniężenie.

Joanna Sosnowska

Więcej o: