Google uruchamia Places - wyszukiwanie miejsc

Google dodaje do swojej wyszukiwarki nową opcję - wyszukiwanie konkretnych miejsc. Teraz, gdy algorytm uzna, że poszukujemy lokalu w danym mieście, od razu zostanie nam przedstawiona lista możliwości.

Google od dawna już rozwija swoją bazę lokali na całym świecie, znajduje się w niej teraz ponad 50 milionów miejsc. Obecnie wyniki wyszukiwania na przykładową frazę "restauracja w Łodzi" oddają listę wyników, gdzie najpierw znajduje się kilka wybranych przez algorytm lokali, zaznaczonych na mapie, a później już standardowa lista stron, odpowiadających szukanej frazie.

Teraz do listy opcji z lewej strony okna wyszukiwarki (tam, gdzie Grafika, Filmy, Mapy, itd) zostanie dodana kolejna - Places (Miejsca). Gdy wyszukiwarka "uzna", że szukamy miejsca/lokalu w danym mieście, automatycznie zwróci wyniki wyszukiwania korzystając właśnie z Places. Jak czytamy na blogu koncernu, usługa ma wkrótce pojawić się w "naszych wyszukiwarkach", w 40 językach.

Jeśli (tak jak my) jeszcze nie macie opcji Miejsca, to możecie skorzystać z tego linku i zobaczyć, jak zmienić ma się wyszukiwanie lokali. Z jednego (nomen omen) miejsca mamy od razu dostęp do oficjalnej strony poszukiwanego obiektu, recenzji innych internautów oraz wizytówki Google.

Jak na razie dostępna jest jedynie wersja "desktopowa", ale wkrótce najprawdopodobniej pojawi się także wersja Places na urządzenia mobilne. Tam właśnie może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Więcej o: