GoldenLine.pl przeprasza za reklamę

Po akcji oburzonych internautów portal GoldenLine.pl przeprosił za niesmaczną reklamę.

Serwis GoldenLine.pl to portal społecznościowy dla ludzi zainteresowanych rozwojem kariery i życia zawodowego. Można na nim zamieścić swoje CV, a także prowadzić dyskusje w grupach zainteresowań.

W październiku serwis prowadził kampanię reklamową, której celem było zainteresowanie potencjalnych pracodawców zamieszczonymi w portalu CV użytkowników. Realizacja pomysłu okazała się jednak dosyć niefortunna. W serwisie Facebook stworzono fikcyjne profile osób, których podania o pracę nigdy nie trafiłyby na GoldenLine.pl - m.in. Genowefy Zamieci, starszej sprzątaczki z przerostem ambicji (jakoby wciąż aplikującej, mimo braku odpowiedniego wykształcenia czy doświadczenia, na stanowisko marketing managera).

Reklama wywoła oburzenie na blogach feministycznych. Autorka blogu o pracy domowej kobiet alebalagan.blox.pl opisała całą sprawę we wpisach "Skandaliczny seksizm na Goldenline" i "Genowefa - ciąg dalszy", a także założyła facebookową grupę "Przeproście Genowefę i chłopaków".

Wydaje mi się, że spece od nowoczesnej rekrutacji nie powinni się reklamować czymś co nosi znamiona dyskryminacji ze względu na wiek i płeć. (...)

Hej, goldenline, wstydźcie się! Przekroczyliście nie tylko granice dobrego smaku!
Ale siara!(...)

Protest odniósł skutek - GoldenLine.pl opublikowało oświadczenie z przeprosinami.

Chcielibyśmy przeprosić wszystkich, którzy poczuli się urażeni reklamą GoldenLine "Kim jest Genowefa Zamieć?". W związku z tym, podjęliśmy decyzję o zakończeniu całej kampanii reklamowej (w GoldenLine oraz w serwisie Facebook).
Korzystając z okazji pragniemy podkreślić, że kampania w jakimkolwiek jej aspekcie nie miała na celu dyskryminowanie czy obrażanie kogokolwiek.(...)

Sieci społecznościowe są bardzo wygodnym narzędziem dla nowoczesnego marketingu, ale pozwalają także, jak widać na powyższym przykładzie, na jego lepszą kontrolę ze strony odbiorców.

Michał R. Wiśniewski (mrw.blox.pl)

Więcej o: