iPad kontra reszta świata - 95:5

Jak podaje Reuters, sprzedaż tabletów na "i", produkowanych przez amerykańską firmę na "A" stanowił w kwartale od lipca do końca września aż 95% rynku.

Wiadomość jest o tyle szokująca, że przecież innych firm produkujących tablety jest relatywnie dużo. Dziwi więc tak znaczna przewaga. Niestety, według raportu Strategy Analytics, na który powołuje się Reuters - nie chce być inaczej.

Neila Mawston, analityk ze Strategy Analytics powiedział:

Tabletowa wojna trwa. Apple szybko dźwignął swoją znaną markę, zintensyfikował obecność na rynku detalicznym i opracował przyjazną dla użytkownika konstrukcję, aby stworzyć z segmentu tabletów światowy rynek wart kilku miliardów dolarów.

Według Mawstona, drugie w kolejce (w zadanym okresie) są tablety z systemem Android, które stanowią zaledwie 2,3%. Mimo to eksperci wierzą, że w czwartym - tradycyjnie cechującym się największą sprzedażą - kwartale sytuacja ulegnie pewnej zmianie. Na rynek wejdą bowiem nowe tablety z systemem Android, a ich ikoną ma szansę zostać Galaxy Tab firmy Samsung.

 

[via Reuters]

Łukasz Cichy

Więcej o: