Spiders Web - Płatne treści w Internecie zamiast reklam? To się opłaca

The Times oraz The Sunday Times z sukcesem wprowadziły opłaty za treści wyświetlane w sieci. Wystarczy już jeden funt żeby zyskać jednodniowy dostęp do bazy. Co ciekawe, obie strony funkcjonują bez zarzutu, a "klienci" płacą. Podobny ruch zapowiadają także inni wydawcy. Czy dojdzie do tego, że niedługo będziemy musieli płacić nawet za czytanie blogów?

Łącznie za dostęp do nich w sieci płaci już 205 tys. osób: 105 tys., którzy opłacają tylko dostęp online oraz 100 tys., którzy inwestują w opcję subskrypcji online wraz z fizyczną, drukowaną gazetą.
Ile News Corp. zarabia? Około 800 tys. dol. miesięcznie (...) W porównaniu do wpływów z reklam w poprzednim modelu - ok. 200 tys. dolarów z 41 mln odsłon (przy średniej 5 dol. CPM za 1000 wyświetleń), wychodzi na to, że to 4 razy mniej niż z płatnych treści.

Więcej na temat blasków i cieni wprowadzenia opłat za przeglądanie treści w Internecie i czy niedługo także blogi będą płatne przeczytacie w serwisie Spiders Web w tekście Wkrótce i za czytanie blogów trzeba będzie płacić.

Więcej o: