Społeczne zakupy grupowe, czyli Groupon się zmienia

Największy serwis zakupów grupowych - Groupon - postanowił wprowadzić kilka zmian do sposobu dokonywania transakcji.

Zakupy grupowe umożliwiają otrzymanie bardzo dużej zniżki na jakąś usługę lub produkt. "Grupowość" polega na tym, że aby móc kupić coś z upustem, musi się wcześniej zebrać wystarczająco duża grupa chętnych. Groupon jest największym serwisem zakupów grupowych. Zasada działania polega na tym, że każdego dnia serwis prezentuje nową ofertę. Teraz robi ukłon w kierunku przedsiębiorców.

Jak czytamy na blogu serwisu, wprowadza bowiem Groupon Stores, czyli sklepy - partnerzy serwisu będą mogli sami stworzyć własny "sklep" w którym przedstawiać będą proponowane przez siebie oferty, omijając pośrednika. Ponieważ jednak prowadzić to może do zamętu i natłoku informacji dla użytkownika, drugą nowością jest spersonalizowany strumień wiadomości (Deal Feed). Znajdą się w nim oferty ulubionych usługodawców, oferta dnia, oraz te propozycje które mogą nas zainteresować (oparte np. na historii dotychczasowych zakupów). W przyszłości ma się też pojawić możliwość podłączenia Groupona do Facebooka tak, aby użytkownik był w stanie zobaczyć jakie oferty interesują znajomych albo jakich oni śledzą usługodawców.

Zmiany te są szczególnie istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę krążące plotki o planowanym przejęciu Groupona przez Google, oraz to, że prestiżowy magazyn Forbes nazwał Groupona "najszybciej rozwijającą się firmą świata". Prawdopodobnie w takim właśnie, społecznościowym kierunku będą rozwijać się zakupy w Sieci.