Groupon wchodzi do Chin

Groupon to najpopularniejszy na świecie serwis zakupów grupowych, który do tego rozwija się w niebywałym tempie. Teraz oficjalnie wchodzi na rynek chiński.

"Teraz oficjalnie", ponieważ w Chinach już od kilku lat funkcjonują niezliczone klony Groupona. Jest ich tak dużo, że Groupon nie mógł zarejestrować usługi pod adresem groupon.cn, ponieważ ten był już zajęty właśnie przez jeden z chińskich serwisów. Groupon uruchamia więc zakupy grupowe pod adresem GaoPeng.com.

Groupon liczy sobie zaledwie 3 lata, a jest już obecny na większości światowych rynków. Magazyn Forbes określił go mianem "najszybciej rozwijającej się firmy w historii", a same zakupy grupowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Uruchomienie zakupów grupowych w Chinach może okazać się dla Groupona ważnym krokiem - jak zauważa Business Insider, serwis rozpoczął współpracę z ważnymi i liczącymi się na chińskim rynku partnerami (między innymi z największym w kraju serwisem społecznościowym).