Co wspólnego mają Justin Bieber i Manchester United?

Jego fani (a raczej fanki) i kibice klubu są wyjątkowo aktywni na facebookowych stronach.

Jak wynika z badań FanGager, brytyjska drużyna Manchester United ma 2,6 procenta (256,206) aktywnych fanów z prawie 9 915 504 zgromadzonych na facebookowej stronie. Kanadyjski wokalista Justin Bieber ma 20 379 964 fanów, z czego aktywnych jest 1,8 procenta, czyli 359,116 osób. Zaraz za tą dwójką w rankingu znajduje się kilka popularnych programów telewizyjnych, inne drużyny piłkarskie i gwiazdy pop.

Procent zaangażowanych fanów / fot. Wired.com

Jeśli mierzyć właściwą liczbę zaangażowanych fanów, to Bieber plasuje się na pierwszym miejscu, przed pokerem Texas Hold'em, MU dopiero na czwartym. Wokalista wyprzedza też Baracka Obamę.

Liczba zaangażowanych fanów / fot. Wired.com

FanGager to amerykański startup zajmujący się badaniem popularności marek na serwisach społecznościowych. Wyniki powstają na podstawie otwartego API Twittera i Facebooka na podstawie ilości komentarzy, postów fanów na tablicy i kliknięć w "Lubię to". Firma chce co miesiąc sporządzać zestawienie 100 stron z najbardziej zaangażowaną społecznością - bowiem to ci fani najczęściej są też klientami.

Po sporządzeniu raportu FanGager oferuje aplikacje pomocne w zaktywizowaniu fanów. Zdaniem szefa FG:

Firmy zbierają fanów i śledzących przez jakiś czas. Ale nieważne ilu masz fanów, ważne ilu masz fanów aktywnych i zaangażowanych.

Dowód: Bieber ma ich ponad 20 milionów, jednak większość nie wykazała innej aktywności ponad polubieniem artysty.

[za: Wired]

Paweł Kamiński