Premiera iPada 2 jest, tylko tabletów brak

Na piątek 25 marca firma Apple zapowiedziała premierę iPada 2 w Polsce. Tego dnia nowy tablet spod znaku jabłka miał trafić na półki sklepów dokładnie 25 krajów, z czego większość w Europie. Postanowiliśmy sprawdzić dostępność w tradycyjnych kanałach dystrybucji w Polsce.

Już 24 marca zaczęło się w sklepach sieci Media Markt i Saturn. Nowy tablet w najuboższej wersji (16 GB z WiFi) dostępny jest tam już za 2049 złotych, najdroższy, z modułem 3G i 64 GB pamięci to już koszt 3399 złotych.

Nie jest sprawą prostą kupić nowego iPada w sklepach internetowych. Nie znaleźliśmy ich ani w Vobisie, ani Komputroniku. Kilka sprowadzonych z USA i wyposażonych w simlocki tamtejszych operatorów sztuk można doszukać się na aukcjach internetowych. Ich ceny wahają sie między 1899 a 4500 złotych, korzystajac z raczej ograniczonej dostępności w Polsce.

Pewnym zaskoczeniem był jednakże brak tabletu w serwisie Gram.pl, który jako pierwszy podjął się przecież sprzedaży iPada z numerem 1 w ubiegłym roku. Większym zdziwieniem przyjęliśmy tylko brak nowego tabletu w internetowym sklepie oznaczonym jako Apple Premium Reseller - iSpot, w którym nadal króluje pierwsza generacja urządzenia Apple'a.

Skontaktowaliśmy się także z operatorami sieci komórkowych w Polsce. Panowała atmosfera tajemniczości i wymuszonego milczenia. Rzecznik prasowy kolejnego autoryzowanego dystrybutora - Ery, stwierdził, że nie chce komentować możliwości wprowadzenia przez jego firmę iPada 2 na rynek polski, czy europejski. W podobnym tonie wypowiadała się rzeczniczka prosowa Plusa, mówiąc, że trwają rozważania nad tym czy wprowadzić do oferty nowy tablet, czy też nie. Kiedy i czy w ogóle zostanie podjęta decyzja nie chciała zdradzić.

Orange natomiast, drugi autoryzowany dystrybutor, wystosował oficjalne stanowisko, w którym możemy przeczytać:

iPad2 nie będzie dostępny w Orange, po jego piątkowej premierze w Polsce. Klienci, którzy zakupią to urządzenie (wersję wyposażoną w moduł 3G) będą mogli skorzystać z ofert Orange dedykowanych do tabletów i PC. Dotychczasowa oferta tabletów w Orange pozostaje bez zmian.

Tylko przedstawiciel Playa zapewnił, że operator chce wprowadzić nowe tablety do sprzedaży i jest tym żywo zainteresowany. Niestety, jak od razu przyznał, konkretnej oferty chwilowo jeszcze nie ma. Największym problemem operatora jest brak autoryzacji Apple, co skazuje go na kupowanie urządzeń od pośredników.

I tak źle i tak niedobrze.

 

Łukasz Cichy