Najdroższe słowa kluczowe w Google to...

Słowa mają siłę. Sprawdź, na których Google zarabia mnóstwo pieniędzy.

W zeszłym tygodniu, firma Google pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi za drugi kwartał tego roku. Wynikało z nich, że największa część dochodu korporacji bierze się z reklam. W czterech ostatnich kwartałach zarobiła na nich nieco ponad 32 miliardy dolarów. I to właśnie płatnym ogłoszeniom w AdWords przyjrzała się amerykańska firma WordStream, zajmująca się analizą działalności marketingowej na rynku wyszukiwarek.

Opracowała ona zestawienie dwudziestu najbardziej popularnych, a zarazem najdroższych kategorii słów kluczowych. Zostały one wybrane w oparciu o bazę danych WordStream (składającą się z tryliona słów) i narzędzie Google Keyword Tool. Dzięki nim wybrano 10 tysięcy angielskich słów kluczowych, za które płacono najwięcej w ciągu trzech miesięcy. Słowa te pogrupowano w następujących kategoriach:

  • Ubezpieczenia - 24%, CPC 54,91 dolarów
  • Pożyczki - 12,8%, CPC 44,28 dolarów
  • Hipoteki - 9%, CPC 47,12 dolarów
  • Pełnomocnicy - 3,6%, CPC 47,07 dolarów
  • Kredyty - 3,2%, CPC 36,06 dolarów
  • Prawnicy - 3%, CPC 42,51 dolarów
  • Donacje - 2,5%, CPC 42,02 dolarów
  • Tytuły naukowe - 2,2%, CPC 40,61 dolarów
  • Hosting - 2,2%, CPC 31,91 dolarów
  • Skargi, roszczenia - 1,4%, CPC 45,51 dolarów
  • CPC to skrót pochodzący od "cost per click" czyli kosztu kliknięcia. Wartość podana w procentach to udział danej kategorii w dziesięciu tysiącach wyszukiwań w Google.

    Jak widać, najpopularniejsze kategorie odnoszą się do tego, z czym bardzo często stykają się Amerykanie (choć nie tylko). To właśnie Stany Zjednoczone kojarzą się jednak z wnoszeniem skarg, działalnością prawników, walczącymi o klientów firmami ubezpieczeniowymi czy kredytami hipotecznymi, o których szczególnie głośno było w trakcie ostatniego kryzysu ekonomicznego.

    Kategorie te wskazują też na firmy, rodzaje działalności, które są w stanie wydać najwięcej pieniędzy na przyciągnięcie klienta. Koszt kliknięcia bierze się także z tego, że reklamodawcy licytują się o najlepsze miejsca, w których pojawi się ich ogłoszenie. Ci, którzy są w stanie zapłacić dużo za jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, podbiją stawki, które zaczynają się od pięciu centów za słowo kluczowe. Podbiją do wielokrotnie wyższych wartości.

    Pełne zestawienie dwudziestu najdroższych słów kluczowych, można obejrzeć na łamach WordStream.