Nadchodzi Facebook Timeline dla biznesu

Facebook pod koniec miesiąca wprowadzi funkcje osi czasu do stron firmowych.
Nadchodzi Facebook Timeline dla biznesu Facebook pod koniec miesiąca wprowadzi funkcje osi czasu do stron firmowych Oczywiście poza nowym wyglądem pojawią się nowe funkcjonalności. Jedną z ciekawszych jest możliwość dokładnego sprecyzowania odbiorców publikowanych postów. Na przykład, jeśli będziecie chcieli na swoim profilu rozdać jakieś smakowite rzeczy swoim fanom (kupony rabatowe, darmowe próbki, interesujące ebooki), będziecie mogli poinformować ich w poście widocznym tylko dla Waszych fanów. A jeśli będziecie chcieli wrzucić ogłoszenie o pracy - możecie wybrać status publiczny i będzie ono widoczne dla wszystkich użytkowników Facebooka. Na pewno czeka nas wielkie sprzątanie naszej strony firmowej, skoro cała oś czasu ma ułatwić użytkownikom Facebooka docieranie do różnych historycznych informacji. Trzeba przy okazji pamiętać o różnicowaniu widoczności poszczególnych postów - będziemy mogli niektóre z nich mocniej wybić na osi, a inne schować pod dywanik. Pozostaje jeszcze trochę niewiadomych - np. jaka będzie różnica między polubieniem a subskrybowaniem profilu. Ale jedno wydaje się pewne: czas zacząć mocniej interesować się osią czasu i myśleć o tym, jak najlepiej wykorzystać ją do komunikacji z fanami.

Jak mogą wyglądać nowe strony firmowe? Znaleźliśmy kilka przykładów w sieci (oczywiście wszystkie są jedynie makietami):

McDonalds

przykład z http://www.simplyzesty.com/

Nike

przykład z http://www.simplyzesty.com/

Mercedes-Benz

przykład z http://www.simplyzesty.com/

Pamiętacie też, że osiowe profile wyglądają też całkiem nieźle w wersji mobilnej (fakt, przyznaję - jestem fanką osi, także jest to zupełnie subiektywna opinia):

image

 

Oczywiście poza nowym wyglądem pojawią się nowe funkcjonalności. Jedną z ciekawszych jest możliwość dokładnego sprecyzowania odbiorców publikowanych postów. Na przykład, jeśli będziecie chcieli na swoim profilu rozdać jakieś smakowite rzeczy swoim fanom (kupony rabatowe, darmowe próbki, interesujące ebooki), będziecie mogli poinformować ich w poście widocznym tylko dla waszych fanów. A jeśli będziecie chcieli wrzucić ogłoszenie o pracy - możecie wybrać status publiczny i będzie ono widoczne dla wszystkich użytkowników Facebooka.

Na pewno czeka nas wielkie sprzątanie naszej strony firmowej, skoro cała oś czasu ma ułatwić użytkownikom Facebooka docieranie do różnych historycznych informacji. Trzeba przy okazji pamiętać o różnicowaniu widoczności poszczególnych postów - będziemy mogli niektóre z nich mocniej wybić na osi, a inne schować pod dywanik.

Pozostaje jeszcze trochę niewiadomych - np. jaka będzie różnica między polubieniem a subskrybowaniem profilu. Ale jedno wydaje się pewne: czas zacząć mocniej interesować się osią czasu i myśleć o tym, jak najlepiej wykorzystać ją do komunikacji z fanami.