Pinterest: serwis, który rośnie jak żaden inny, zarabia i pomaga promować inne strony [infografika]

Pinterest to ładny graficznie serwis, ściana na której można zobaczyć niekończącą się listę fotografii zamieszczonych przez innych użytkowników.

Zdjęcia można: przepinać na inne listy, komentować, polecać. Jest dostępny na zaproszenia. Początkowo trzeba było je dostać od kogoś, teraz każdy może się o nie starać, jednak rejestracja nie jest natychmiastowa.

To wystarczyło, by po dwóch latach funkcjonowania Pinterest stał się modny. Ma 11,7 mln unikalnych wizyt w miesiącu, podobno jest najszybciej rosnącym serwisem w historii amerykańskiego internetu.

Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Oprócz komentowania i przepinania, w zdjęcia na Pinterest można kliknąć dwa razy - wtedy trafiamy na zewnętrzną stronę użytkownika. Na fali popularności serwis stał się największym źródłem ruchu dla amerykańskiego e-commerce. Do tego podobno już po cichu zarabia na przekierowaniach.

Oczywiście polscy przedsiębiorcy kopiują pomysł na potęgę. Nie wiadomo jeszcze, czy pomysł chwyci u nas, ani czy będziemy używać oryginału czy klona. Zobaczymy. Zasady korzystania z Pinterest jako narzędzia marketingowego są takie same, jak np. na Facebooku:

  • w zdjęciach poruszaj tematy, na których najlepiej się znasz - o swoim produkcie
  • angażuj użytkowników prowadząc z nimi dialog, organizując konkursy
  • zamieszczaj obrazki z życia firmy
  • naprawdę używaj serwisu - wchodź w interakcje z innymi
  • inspiruj pracowników i pozwól im w godzinach pracy korzystać z Pinterest

Pinterest