Finał StartupFestu

Zakończył się festiwal StartupFest. Wygrało MindTheKids, ale widać było, że wszyscy startujący skorzystali.

Drugi dzień festiwalu składał się z części zamkniętej, podczas której odbyły się warsztaty z retoryki i autoprezentacji, oraz szybkiej powtórkowej sesji elevator pitchów, podczas której widać było ile uczestnicy nauczyli się od mentorów i podczas warsztatów. Okazało się, że Popler.TV opracował bardzo fajną rzecz o której jakoś wcześniej nie powiedzieli - pudełko pozwalające wykorzystać połączone przepustowości kilku modemów komórkowych do transmisji video, R1NG nagle podał liczby dotyczące swojej działalności, Popla podała czym się różnie od Foursquare, a Sumos zdecydował się wchodzić od razu na rynek amerykański. Spora część powtórzonych prezentacji trwała też poniżej dozwolonych trzech minut - to bardzo dobrze. W większości prezentacji znalazła się też jasno podana informacja na co potrzebne jest finansowanie.

Po sesji prezentacyjnej odbyły się dwa wykłady: porady prawnika co należy a czego nie należy robić zakładając i prowadząc taką firmę, oraz historie z pola walki opowiadane przez twórcę zemanta.com. A później już tylko ogłoszenie zwycięzców.

Oprócz zwycięskiego Mind The Kids, wyróżnienia otrzymali Smartupz (aplikacja do komunikacji przy projektach biznesowych), Evenea.pl (wspomaganie organizowania imprez, łącznie ze sprzedawaniem biletów), oraz zagadnij.pl (serwis randkowy dla uczestników portali społecznościowych. Wprawdzie wyróżnienia nie wiążą się z nagrodami, ale twórcom tych firm łatwiej będzie się przebić, skoro mentorzy StartupFestu, tuzowie polskiego rynku, uznali ich za godnych wyróżnienia.

Następny StartupFest za rok.