Skomplikowana sztuka dzielenia się. Facebook wprowadza 60 nowych aplikacji

Facebook w końcu wprowadza więcej zapowiedzianych we wrześniu "jeszcze bardziej społecznościowych" aplikacji. Od razu aż 60.

We wrześniu na konferencji f8 Mark Zuckerberg ogłosił wprowadzenie na Facebooku całkowicie odnowionych profilów użytkowników, oraz "jeszcze bardziej społecznościowych" aplikacji. O ile "społecznościowość" aplikacji może być stopniowalna, ale najwyraźniej może.

We wrześniu Facebook wprowadził aplikacje umożliwiające dzieleniem się aktualnie słuchanej muzyki (przez Spotify) czy przeczytanych artykułów (na The Guardian). Na samym początku lista programów była bardzo ograniczona. Teraz dodano 60 nowych aplikacji.

Podróże Jedzenie Zakupy/ moda Zdrowie/ fitness Rozrywka Dobroczynność Inne
Gogobot Foodspotting Pose MapMyRun Rotten Tomatoes Causes BranchOut
TripAdvisor Cookpad Pinterest Runkeeper Dailymotion Fundrazr Monster
Wipolo Snooth
Polyvore Cinemur Artez.com Color
Where I've Been Urbanspoon Oodle Metacafe Courserank
Yummly Fab.com Ford Grockit
Foodily eBay Wooga Foursquare
Giftrocket OMGPOP Goodreads
Payvment Zynga Kobo
Livingsocial StubHub
Ticketmaster
Ticketfly
ScoreBig
Appsfire
Artfinder
Autotrader

Jakie nowe funkcje mają wprowadzać te aplikacje? Można będzie na przykład podzielić się ze znajomymi informacją o tym, ile kilometrów przebiegło się dzisiaj w parku, jaką potrawę gotujemy, bilety na jakie wydarzenie kulturalne właśnie kupiliśmy, jaką książkę czytamy w Sieci. Pełną listę aplikacji znajdziecie tutaj.

Nowość polega na tym, że teraz wyżej wymienione aplikacje można będzie przypinać do swoich nowych profilów (Timeline) i kontrolować, jakie informacje komu udostępniamy.

Aplikacja Foodily

Zbyt dużo informacji? Możliwe. Ale jeśli sami będziecie biegać w parku może interesować was, ile kilometrów przebiegł znajomy, z którym prowadzicie nieoficjalną konkurencję. Jeśli prowadzicie własną wirtualną farmę może interesować was, że sąsiad właśnie dokupił 2 krowy i wyprzedził was w rankingu. Takie informacje na długo mogą przykuć użytkowników przed monitorem. Zwłaszcza, że tych "zbyt wiele informacji" nie będzie zaśmiecać strumienia wiadomości, lecz zostaną umieszczone w tzw. Tickerze - ramce z prawej strony ekranu, gdzie już teraz przenoszą się wszystkie aktualizacje.