Nowy Gmail ma pomóc utrzymać porządek w mailach. Jak sobie radzi? Sprawdzamy

Google znów poprawił Gmaila. Dodał do niego nowe etykiety, dzięki którym maile mają być łatwiejsze w sortowaniu, a sama skrzynka pocztowa będzie utrzymana w porządku.

Od teraz maile wyświetlane będą na kartach. Kategorie, na jakie Gmail dzieli nasze wiadomości to: Odebrane, Społeczności, Powiadomienia i Oferty. Zmienia się sposób prezentowania maili - dotychczas całe menu znajdowało się po lewej stronie ekranu, teraz główne etykiety znajdować się będą na górze, a każda z nich opatrzona będzie innym kolorem.

 

Nowy Gmail Fot. Gmail/ Gazeta.pl

 

Co znajdzie się w poszczególnych kategoriach?

Odebrane - tego chyba za bardzo nie trzeba przedstawiać. Trafią tam maile wysyłane prosto do nas (np. wiadomości od znajomych), informacje które dotyczą nas bezpośrednio (ktoś przesłał dalej mojego tweeta), itd.

Społeczności - w Gmailu już od dłuższego czasu w menu po lewej stronie znajdowała się taka zakładka, ale teraz Google postanowił ją bardziej wyeksponować. Trafiają tu wszystkie powiadomienia z serwisów społecznościowych (np. o otrzymanych wiadomościach na Facebooku czy prośby o dodanie kontaktu w LinkedIn).

Powiadomienia - ta etykieta też jest już znana. Google umieszcza tam wszystkie maile, które można przyporządkować do kategorii "Inne", czyli na przykład powiadomienia z banku, newslettery, informacje z serwisów, w których kiedyś zostawiliśmy kontakt do siebie.

Oferty - tu trafiają wszystkie wiadomości związane z zakupami. Informacje o promocjach ze sklepów internetowych lub o nowościach.

Kategorie w nowym Gmailu Fot. Gmail

Korzystam z nowego Gmaila już od pewnego czasu, mam więc kilka wniosków.

Ogromnym plusem jest to, że przez lata Gmail nauczył się, w jaki sposób inteligentnie przyporządkowywać maile do odpowiednich kategorii. Skrzynka odbiorcza faktycznie jest uporządkowana, wszystko trafia do właściwych "przegródek".

Niewątpliwym plusem jest też to, że z łatwością możemy wyłączyć niechciane kategorie i usunąć je z listy wyświetlanych maili. Do tego mamy też opcję częściowej personalizacji etykiet - można im na przykład przyporządkować różne kolory czy zadecydować o tym, czy maile z danej listy mają być wyświetlane na liście wiadomości. Osobiście nie korzystam z kategorii Oferty. Maile z tej listy do tej pory wpadały u mnie do spamu, więc żyłam w błogiej nieświadomości, że dostaję takie powiadomienia. Gdy jednak nie tylko okazało się, że one istnieją, ale że jest ich ponad 700, wystarczyło usunąć kartę Oferty z eksponowanych na górze menu etykiet.

Minus jest jak dla mnie jeden. Moim celem jest zawsze przeczytanie wszystkich maili. A jeśli nie przeczytanie to usunięcie tych niepotrzebnych. Teraz wraz z nowymi etykietami Gmail upiera się, że mam kilkadziesiąt nieprzeczytanych wiadomości, które wcześniej trafiły zapewne albo do spamu, albo od razu do kosza.

Zmiany w Gmailu dotyczą też wersji mobilnych. W telefonach z Androidem 4.0 i wyższym oraz w Gmailu na iPhone'a domyślnie wyświetlane będą najważniejsze maile, a między poszczególnymi kategoriami będzie można łatwo przełączać się w menu.

Nowy Gmail jest już stopniowo udostępniany nowym użytkownikom. Jeśli chcecie nowy wygląd uruchomić szybciej, możecie to zrobić w Ustawieniach. Wystarczy wybrać opcję "Skonfiguruj skrzynkę odbiorczą".

 

Skonfiguruj skrzynkę odbiorczą żeby mieć nowy wygląd Gmaila Fot. Gmail