Nasza-klasa trafi na giełdę?

Mimo że liczba użytkowników serwisu nasza-klasa.pl rośnie dynamicznie, nie można tego samego powiedzieć o przychodach. Polski serwis nie jest jednak tutaj wyjątkiem.
Czytaj najnowsze informacje o portalu Nasza Klasa

Serwisy społecznościowe, hit roku 2007, nadal szybko zdobywają nowych użytkowników. Nasza-klasa.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym miejscem w polskim Internecie - liczba użytkowników wynosi już około 12 milionów, a odsłon oscyluje wokół 10 miliardów miesięcznie. Polskiemu serwisowi daleko jednak do lidera - MySpace - który może pochwalić się około 250 milionami użytkowników na całym świecie.



Rosnąca popularność serwisów społecznościowych może jednak, paradoksalnie, stać się dla nich problemem. Coraz większa liczba użytkowników, którzy umieszczają na swoich profilach zdjęcia, filmy czy muzykę, wymaga coraz większej liczby serwerów, by zapewnić obsługę na zadowalającym poziomie. To jednak sporo kosztuje.



W przeciwieństwie jednak do np. serwisów informacyjnych, jak Onet.pl, Wirtualna Polska czy Interia.pl, nasza-klasa.pl czy fotka.pl mają ograniczone możliwości zarabiania. Internauci, niechętni reklamom w ogóle, w serwisach społecznościowych najchętniej w ogóle by ich nie widzieli. Stąd niektóre z nich, m.in. nasza-klasa.pl, wprowadzają niewielkie opłaty za dodatkowe usług - pisze Rzeczpospolita.



Rafał Oracz z CR Media Consulting szacuje, że przychody serwisu nasza-klasa.pl sięgają co najwyżej kilku milionów złotych miesięcznie. W porównaniu z Onetem, który tylko w pierwszym półroczu osiągnął przychody na poziomie 85 milionów złotych (o 43 procent więcej niż rok wcześniej), nasza-klasa.pl, mająca znacznie więcej odsłon i użytkowników, wypada blado.



Maciej Popowicz, założyciel Naszej-Klasy, powiedział, że serwis jest rentowny, mimo to, jednak, nie ustają poszukiwania nowych źródłem przychodu. Nie wykluczył on, że serwis poszuka pieniędzy na giełdzie, raczej jednak nie na warszawskiej.



Więcej na ten temat >>