Apple wygrało święta, Samsung daleko z tyłu. Jest jedno ale...

Z raportu firmy analitycznej Flurry Insights wynika, że ponad połowa smartfonów i tabletów aktywowanych w czasie tegorocznych świąt, to urządzenia Apple. Firma z Cupertino nie powinna jednak przesadzać z euforią.

Należąca do amerykańskiego Yahoo firma Flurry Insights po raz kolejny postanowiła przyjrzeć się temu, jakie urządzenia mobilne najczęściej znajdujemy pod choinką. Dane dotyczące aktywacji nowych smartfonów i tabletów uzyskano na podstawie 780 tysięcy najpopularniejszych aplikacji mobilnych śledzonych przez analityków FI.

Czytaj też: Rewolucja w LG? Koreańczycy tworzą nową luksusową linię urządzeń

Z raportu możemy wyciągnąć kilka ciekawych wniosków. Po pierwsze, bezsprzecznym zwycięzcą tegorocznego okresu świątecznego była firma z Cupertino. Aż 49,1 proc. urządzeń mobilnych aktywowanych w tym czasie, to urządzenia Apple. Drugie miejsce przypadło Samsungowi (19,8 proc.), trzecie Nokii, a raczej Microsoftowi, który wchłonął fińską markę (2,0 proc.).

5 najpopularniejszych marek urządzeń mobilnych aktywowanych w święta

flurrymobile.tumblr.com

Przewaga Apple nad resztą konkurencji jest więc ogromna, ale korki od szampanów w Cupertino nie strzelają. Dlaczego? Ponieważ ten wynik oznacza niewielki - ale jednak - spadek zainteresowania produktami amerykańskiego giganta. W ubiegłym roku, w raporcie FI Apple uzyskało aż 51,3 proc. udziału w świątecznych aktywacjach urządzeń mobilnych, z kolei Samsungowi przypadło wówczas 17,6 proc.

Nadchodzi era phabletów?

Analitycy Flurry Insights zwrócili uwagę na jeszcze jeden interesujący aspekt. Z roku na rok, konsumenci poszukują urządzeń z coraz większymi ekranami. Udział phabletów w świątecznych aktywacjach sprzętu wzrósł z 4 procent w roku 2013 do 27 proc. w roku 2015.

Aktywacja nowych urządzeń mobilnych (system operacyjny i przekątna ekranu)

Oczywiście w dużej mierze jest to efekt większej podaży tych urządzeń na rynku. Dziś każdy liczący się producent - z Apple włącznie - ma w swojej ofercie flagowego phableta. Z kolei dwa lata temu ta kategoria dopiero stawiała swoje pierwsze kroki.

Na koniec ciekawostka, która dotyczy rynku amerykańskiego, ale można śmiało założyć, że także wielu innych krajów. 25 grudnia br. użytkownicy smartfonów i tabletów w USA zainstalowali aż o 120 proc. więcej aplikacji niż 1 grudnia. To świetna wiadomość dla deweloperów. Zdecydowanie gorsza dal rodziców, którzy znów musieli błagać swoje pociechy, aby w świąteczny poranek choć na chwilę podniosły wzrok znad smartfona.

Przeciętna liczba instalacji nowych aplikacji 1 i 25 grudnia br. (USA)flurrymobile.tumblr.com

Pełen raport Flurry Insights można znaleźć pod tym adresem.