Polacy nie chcą kupować tabletów?

Jak podaje Warsaw Business Journal, sprzedaż tabletów w Polsce jest niższa niż zakładano. Dużo niższa.

Według szacunków GfK Polonia, w 2011 roku Polacy mieli kupić ponad 100 tysięcy tabletów. Sam Acer, wprowadzając na rynek tablet Acer Iconia 501 liczył na sprzedaż aż 40 tysięcy urządzeń.  Większość za pośrednictwem operatorów sieci komórkowych. Juliusz Niemotko, szef Acera przyznał jednak, że producent zmuszony został ograniczyć prognozę sprzedaży do raptem 10 tysięcy sztuk.

Co jest powodem takiej a nie innej sytuacji? WBJ wskazuje na fakt, że Polacy nie traktują tabletu jako urządzenia, które trzeba mieć. W to miejsce wolą kupić telefon typu smartphone. Według Aegis Media w 2011 roku Polacy kupią ich prawie 5,5 miliona sztuk.

Zresztą, według danych IDG, dynamika wzrostu sprzedaży tabletów na całym świecie, po początkowym zachłyśnięciu, nie spełnia oczekiwań producentów. Globalnie, do klientów trafia coraz więcej tego typu urządzeń. Popularność rośnie jednak znacznie wolniej niż się początkowo spodziewano.

Więcej o: