Połowa korzystających z internetu telewizorów nie jest do niego podłączona

Firmy prześcigają się w produkcji i promowaniu nowych tzw. SmartTV - z WiFi, przeglądarką, YouTube, Facebookiem. A użytkownicy korzystają z nich po staremu.

Jak mówi Norm Bogen, wiceszef działu cyfrowej rozrywki w firmie badawczej NPD:

Ludzie kupują telewizory z możliwością podłączenia do sieci, ale nie korzystają z tego.

Zaś badanie wykonane przez In-Stat dla TechNewsDaily pokazuje, że zaledwie połowa telewizorów tego typu jest podłączona do sieci. Użytkownicy nadal preferują korzystanie z dobrodziejstw telewizji kablowej lub satelitarnej - w ten sposób odkrywają np. transmisje na żywo czy wideo na żądanie (VOD).

Zaś Ci, którzy już telewizory do sieci podłączyli, omijają wiele funkcji. Zazwyczaj te, które wymagają aktywności - sieci społecznościowe i gry.

Jak mówi Gary Merson, redaktor serwisu HDGuru - ludziom podoba się idea telewizora podłączonego do sieci, ale często sprzedawcy nie wyjaśniają jakie korzyści z tego płyną - a przede wszystkim: jak tego używać. Problemem jest też często nieintuicyjny i skomplikowany interfejs użytkownika.

[TechNewsDaily]

Więcej o: