TOP 10 marek w sieci - to ich uwielbiają amerykanie
Zestawienie powstało w oparciu o informacje zebrane dzięki reprezentatywnej próbie internautów korzystających z komputerów domowych i firmowych oraz dane pochodzące bezpośrednio z badanych serwisów. Zestawienie obejmuje ruch w Sieci w sierpniu tego roku. Wymieniono w nim ilość unikatowych użytkowników zainteresowanych marką oraz czas spędzony przez nich na reprezentującej ją stronie internetowej (przez cały miesiąc).

10. Apple
Stronę internetową korporacji odwiedziło w sierpniu 74,256 mln amerykańskich internautów. Spędzili oni średnio 66 minut na przeglądaniu zaprezentowanych na niej treści.

9. Amazon
74,532 mln amerykańskich internautów spędzało średnio 30 minut i 56 sekund na zapoznanie się z ofertą Amazon.com.

8. Wikipedia
Wikipedię odwiedziło 79 mln amerykańskich internautów. Spędzali oni średnio 18 minut i trzy sekundy na przeglądanie informacji zawartych w sieciowej encyklopedii.

7.AOL
AOL może się pochwalić znacznie większą ilością internautów odwiedzających serwis. Było ich aż 92,096 mln. Również czas spędzany przez nich w serwisie był znacznie dłuższy niż u poprzedników - 2 godziny 52 minuty i 52 sekundy.

6. Microsoft
Dobrze znana firma otarła się o pierwszą piątkę popularnych marek z 98,168 mln amerykańskich internautów odwiedzających jej strony internetowe. Spędzali na nich średnio 45 minut i pięć sekund.

5. YouTube
Stosunkowo niska pozycja YouTube może zaskakiwać. Serwis przyciągnął w sierpniu 127,983 mln. unikatowych użytkowników, którzy średnio spędzali w nim godzinę i 41 minut.

4. MSN/Windows Live/Bing
Na czwartym miejscu znalazły się trzy produkty Microsoftu. Zainteresowały się nimi 134,41 mln internautów, którzy spędzili z nimi godzinę i 43 minuty.

3. Yahoo
Z usług Yahoo, które być może wkrótce znajdzie się w chińskich rękach skorzystało 149,072 mln amerykańskich internautów. Każdy z nich spędzał z Yahoo średnio dwie godziny i dwanaście minut.

2. Facebook
Społecznościowy gigant nie znalazł się na pierwszym miejscu. Powiązane z nim wyniki robią jednak wrażenie. Facebooka odwiedziły 163,163 mln unikatowych użytkowników. W sumie spędzali oni w serwisie siedem godzin i 45 minut.

1. Google
Pierwsze miejsce należy do Google. Może się on pochwalić 176,235 mln. odwiedzających go amerykańskich internautów, którzy w ciągu miesiąca spędzali z nim godzinę i 47 minut.