Google sam tłumaczy, że Correlate jest "odwrotnością Google Trends". W tym pierwszym wpisujesz frazę i otrzymujesz częstotliwość jej wyszukiwania. W tym drugim wpisujesz częstotliwość wyszukiwania, której przypisywane są odpowiednie frazy. Jaki jest cel tego narzędzia? Naszym zdaniem głównie zabawa.
Na przykład poniższy wykres przedstawia częstość wyszukiwania frazy "jadowite pająki" od 2004 do 2011 roku. Jak widać - problem z pająkami powraca regularnie co roku.
Google Correlate Fot. Google
Okazuje się, że każdy wykres, rysowany nawet najbardziej drżącą ręką zostanie dopasowany przez Google do trendów wyszukiwania. Poniższy przedstawia na przykład rozwój wyszukiwania słów do piosenki "In the end" Linkin Park.
Fot. Google Fot. Google
Można też sprawdzić, co było najczęściej wyszukiwane w mniejszym okresie czasu. W 2005 roku jednym z hitów był telefon Sony Ericsson T237, który powrócił jeszcze na chwilę w roku 2008.
Widzicie dla Google Correlate zastosowania inne, niż rozrywkowe?