Gmail rośnie w siłę, Outlook traci w oczach

Usługa pocztowa firmy Google jest w stanie przebić swoją popularnością program do przeglądania poczty Microsoftu, stwierdzili analitycy z firmy Gartner.

Analitycy z firmy Gartner obliczyli, że maile zapisane w "chmurze" zajmują obecnie jedynie 4% rynku kont e-mailowych. Do 2020 roku sytuacja ta ma ulec drastycznej zmianie - ponad połowa należeć będzie do takich firm jak Google, które jako pierwsze wprowadziły pocztę bez przymusu korzystania z dysku własnego komputera.

Według Matthew Caina, wiceszefa Gartnera cytowanego przez serwis The Telegraph , wejście na rynek konkurencyjnego Office'a 365 od Microsoftu stanowi dowód na to, że nie ma już tutaj miejsca dla kolejnych firm, które chciałyby pozyskać "chmurnych" użytkowników.

Walka Google i Microsoftu trwa w najlepsze. Outlook powoli odchodzi do lamusa na rzecz prostszego w użyciu i bardziej skupionemu na użytkowniku Gmailowi. Intensywna walka między dwoma gigantami oznacza same korzyści dla użytkowników, ale i niechybną porażkę dla konkurencyjnych firm starających się wejść na rynek z czymś innowacyjnym w sferze e-maili. Pozostaje tylko pytanie: kto wyjdzie z niej zwycięsko?

Więcej o: