Kontroluj reklamy w wyszukiwarce - Google chce być transparentny

Google uruchomił nową kampanię edukacyjną, której celem jest wyjaśnienie działania spersonalizowanych reklam.

Google zarabia na wielu frontach. Na płatnych subskrypcjach Google Apps czy reklamach wyświetlanych na różnych stronach internetowych, ale przede wszystkim - na reklamach wyświetlanych w swoich usługach, takich jak wyszukiwarka lub Gmail.

Reklamy takie są spersonalizowane, czyli dostosowane dokładnie do naszych preferencji. Google w końcu "wie", czego szukamy, gdzie bywamy czy o czym korespondujemy. Spersonalizowane reklamy budzą czasem różnego rodzaju wątpliwości, więc teraz Google na swoim blogu tłumaczy, na czym polega specyfika dostosowywania reklam do konkretnego użytkownika a co więcej - daje możliwość kontrolowania reklam, jakie są nam wyświetlane.

Dlaczego te reklamy pojawiają się w Google?Dlaczego te reklamy pojawiają się w Google? Fot. Google

W jaki sposób? Przede wszystkim trzeba być zalogowanym na konto Google. Wówczas w wynikach wyszukiwania obok reklam pojawi się link "Dlaczego te reklamy",  z którego będzie można przejść do panelu zarządzania reklamami .Tam koncern wyjaśnia, dlaczego akurat takie a nie inne ogłoszenia zostały połączone z szukaną frazą. Co więcej - z poziomu panelu można wyłączyć danego reklamodawcę, jeśli uznamy, że jego reklamy są zbyt irytujące.

Panel zarządzania reklamami GooglePanel zarządzania reklamami Google Fot. Google Można tam również wyłączyć opcję personalizacji reklam. Google zaznacza, że jeśli wybierzemy takie rozwiązanie, to w dalszym ciągu wyświetlać nam się będą reklamy, ale nie będą już dostosowane do naszego "profilu".

Więcej o: