Czy Kindle Fire sprzeda się lepiej niż iPad?

Spoglądając na deklarowane zapotrzebowanie konsumentów na urządzenie Amazonu, można dojść do wniosku, że tak.

Rynkowe badanie dotyczące Kindle Fire zostało wykonane przez firmę ChangeWave na grupie 2600 osób. 12 procent z nich stwierdziło, że być może kupi tablet, zaś 5% respondentów wyjawiło, że złożyło już na niego zamówienie przedpremierowe (bądź zadeklarowało się, że niemal na pewno się w niego zaopatrzy).

Podobny sondaż przeprowadzono w ubiegłym roku, przed premierą iPada, którego niektórzy uznają za bezpośredniego konkurenta Kindle Fire. 9% ankietowanych uznało wówczas, że prawdopodobnie kupi produkt Apple, a 4% było tego niemal pewnych.

Gdyby więc porównać oba badania, swoistym zwycięzcą byłby Kindle Fire. Takie zestawianie traci jednak nieco na zasadności, gdy przypomnimy sobie, że iPad był pierwszym nowoczesnym tabletem multimedialnym i konsumenci podchodzili do jego zakupu z większą rezerwą niż chociażby właśnie w przypadku tabletu Amazonu. Z drugiej strony - 26% (czyli całkiem spora część) ankietowanych, którzy zadeklarowali zakup Kindle Fire, zdradziło, że zaopatrzy się w niego zamiast iPada.

Czy zatem tablet Apple'a będzie mieć nowego, poważnego konkurenta na rynku? Tego dowiemy się, gdy ujawnione zostaną pierwsze wyniki sprzedaży Kindle Fire. Przypominamy - jego światowa premiera już w przyszłym tygodniu, 15 listopada.

[via BGR]

Więcej o: