Specjalne oprogramowanie - Shopper Tracker - stworzone przez firmę Agile Route z Argentyny, przypisuje każdemu z klientów centrum handlowego identyfikator i rejestruje sposób przemieszczanie się w sklepie.
System, wykorzystuje funkcje przestrzenne czujnika ruchu Microsoft Kinect. Śledzi, które miejsca są najczęściej odwiedzane, które produkty są najbardziej popularne i co w sklepie przykuwa największą uwagę. Dane mogą być łatwo analizowane przez oprogramowanie zewnętrzne jak choćby Google Analytics.
W mediach pojawiło się także doniesienie o centrum handlowym w Cleveland, którego klienci byli śledzeni poprzez swoje telefony komórkowe w dzień największej wyprzedaży - "Black Friday". Sprawa wywołała takie kontrowersje, że zajął się nią jeden z senatorów i system śledzący ruchy telefonów - a więc ruchy klientów - wyłączono.
Jedno jest pewne: zdecydowanie większą korzyść z tak dokładnego nadzorowania przemieszczanie się klientów odnoszą właściciele centrów handlowych. A jakie są korzyści dla nas? Czy nawet jeśli dane zbierane są anonimowo nie pozwalają na zbyt wielką kontrolę naszych zachowań podczas zakupów?
Shopper Tracker: tracking real world conversions like web analytics from Administrator Agile Route on Vimeo .
[za: Technorati ]