Firma zaprezentowała podczas zakończonych już targów motoryzacyjnych Tokyo Motor Show prototyp nowoczesnego kokpitu. Standardową deskę rozdzielczą zastępuje w nim interfejs projekcyjny, korzystający z danych biometrycznych użytkownika. System potrafi zmierzyć tempo bicia serca kierowcy czy temperaturę jego twarzy i na podstawie tych informacji dopasować pozycję siedzenia oraz przekazać odpowiednie wskazówki na temat bezpieczeństwa jazdy.
Sterowanie interfejsem odbywa się za pośrednictwem osiemnastu przycisków, które wychylają się bądź chowają w zależności od potrzeby, zamontowanych po obu stronach kierownicy - kierownicy nietypowej, bo w kształcie litery W. Boczny panel dotykowy, który rozpoznaje pismo, przydaje się natomiast do kontrolowania systemu nawigacyjnego. Zobaczcie sami:
Całość prezentuje się obiecująco, ale zanim podobne interfejsy zobaczymy w masowo produkowanych autach, w Wiśle upłynie jeszcze sporo wody. Mitsubishi planuje wcielić swój koncept w życie najwcześniej za 10 lat.
[via Engadget]