Samsung przegrywa z Apple na własnym boisku - w Korei

Tym razem nie chodzi na szczęście o kolejną wojenkę patentową, a o zdrową rywalizację na rynku. Południowokoreańskim rynku, czyli ojczyźnie Samsunga.

Raport gazety The Korea Herald pokazuje dominację iPada w Korei Południowej. Apple sprzedało w ojczyźnie swego konkurenta już ponad milion urządzeń (w samym 2011 r. było to 700 tys. sztuk) i dzierży za sprawą iPada oraz iPada 2 około 70-80 procent lokalnego segmentu tabletów.

Przewaga iPadów nad innymi tabletami (w tym nad Samsungiem Galaxy Tab) jest jednak prawdopodobnie jeszcze większa niż wynika z danych Korea Herald. Zanim bowiem iPad z opóźnieniem trafił do Korei Płd., mieszkańcy kraju licznie zamawiali urządzenie Apple z zagranicznych sklepów.

Szczerze? Nie zdziwiłbym się, gdyby rozzłoszczony tymi danymi Samsung próbował na drodze sądowej zablokować sprzedaż nadchodzącego iPada 3.

Więcej o: