Dwoje studentów należących do zespołu Microsoft Applied Sciences zaprezentowało interesujący interfejs użytkownika. Składa się on z komputera z przezroczystym wyświetlaczem OLED. Bezpośrednio za nim umieszczono klasyczną klawiaturę i gładzik. Za pomocą kamer rejestrujących obraz 3D, użytkownik może wchodzić w interakcję z przedmiotami zawieszonymi w przestrzeni przed klawiaturą. Opis brzmi dość enigmatycznie, więc najlepiej spojrzeć na krótką prezentację, którą umieściliśmy pod treścią tej wiadomości.
Dzięki temu, osoba korzystająca z interfejsu może pracować zarówno w trybie dwu jak i trójwymiarowym. Poszczególne obiekty można w prosty sposób chwycić, przenieść lub podbić na pierwszy plan. Sprzęt potrafi też rozpoznać kiedy nasze ręce spoczywają na klawiaturze i sam przełącza się w odpowiedni tryb pracy. Analizowane są także ruchy głowy użytkownika, by dopasować obraz pokazywany na ekranie do jej położenia.
Póki co jest to oczywiście prototypowe rozwiązanie, ale kto wie, może właśnie tak będą wyglądały interfejsy użytkownika za kilka lub kilkanaście lat.
[za: Microsoft ]