Amazon chce własnej telewizji

W niedalekiej przyszłości być może będziemy oglądali seriale komediowe spod znaku Amazona. Gigant zatrudnił już byłego pracownika Comedy Central i wyraźnie zazdrości popularności elektronicznemu dystrybutorowi treści wideo Netflix, który już produkuje własne sitcomy.

Na razie to tylko plotki, jednak stanowisko, jakim określił się jeden z nowych pracowników Amazona zdradza, że coś jest na rzeczy. Joe Lewis (związany wcześniej z Comedy Central i 20th Century Fox) na swoim profilu LinkedIn tytułował się mianem "Wiceprezes Telewizji Amazon" a dopiero kiedy wyśledziły to media zmienił opis swojego etatu na "Wiceprezes, producent Amazon Studios".

Streaming treści wideo i tworzenie własnych, oryginalnych seriali byłby bardzo atrakcyjną usługą, którą Amazon mógłby w przyszłości zaoferować posiadaczom (nie tylko) swoich tabletów. Ponadto widać, że internetowa księgarnia stara się reagować na zmiany na rynku i szuka nowych źródeł dochodu, m.in. z reklam .

Analitycy Fortune doszli do wniosku, że Amazon ma spore szanse na sukces, musi jednocześnie nadążać za konkurencją, która nie śpi, tylko inwestuje. YouTube poświęci 100 mln dol na stworzenie setki kanałów tematycznych, Hulu.com, serwis udostępniający filmy i seriale, chce wydać na nowe produkcje pół miliarda. Media dopasowane do odbiorcy powoli stają się faktem.

[ za bgr.com ]

Więcej o: