Zmiany w swojej strukturze Samsung zapowiadał już w lutym . Ostatecznie nowa spółka Samsung Display Co. zostanie zarejestrowana prawdopodobnie do 3 kwietnia, będzie zatrudniać 20 tys. robotników, którzy do tej pory pracowali dla trzech różnych firm wytwarzających wyświetlacze sygnowane marką Samsung.
Początkowo nowe przedsiębiorstwo skupi się na produkcji ekranów LCD, w lipcu zostanie połączone z Samsung Display Co., który w tej chwili prowadzi prace nad OLEDami. Po połączeniu w Samsung Display Co. zostaną wydzielone dwie osobne dywizje - jedna jedna będzie zajmować się LCD, druga OLEDami.
Pomimo olbrzymich przychodów (w 2011 roku sprzedaż LCD wyniosła 20 miliardów dolarów) gigant odnotował stratę w wysokości około 891 mln dolarów. Płaskie ekrany są dla Samsunga największą "kulą u nogi", z uwagi na presję utrzymania jak najniższych cen i sporą konkurencję chińskich producentów. Podobne problemy mają inni , np. Sony, które odnotowało gigantyczną stratę w wysokości 1,2mld dolarów i zmuszone było odsprzedać Samsungowi swoje udziały w ich wspólnych przedsięwzięciu, spółce S-LCD Co. produkującej m. in. wyświetlacze do płaskich telewizorów.
Ratunkiem dla przyszłości Samsunga ma być produkcja ekranów OLED, znacznie droższych i pozwalających osiągać wyższy dochód, do tego oszałamiających jakością obrazu a więc wyczekiwanych przesz rynek.
LCD jeszcze długo nie ustąpi miejsca nowocześniejszej technologii, jednak w perspektywie kilku lat superwyświetlacze Samsunga powinny stać się powszechniejsze i tańsze.
[ za theverge.com ]