Na stronie Amazon.com można już nabyć aplikacje dla Androida, gdyż Google nie bojąc się konkurencji umożliwia innym sklepom sprzedaż oprogramowania na swój system.
Nowy sklep, wedle doniesień BusinessWeek testowany właśnie przez Amazona, będzie przeznaczony dla użytkowników tabletu Kindle Fire, który sprzedawany tak tanio, że w zasadzie przynosi stratę (2 dolary na urządzeniu).
Internetowy gigant próbuje więc zarobić na sprzedaży dodatkowych produktów i usług, dzięki nowemu sklepowi będzie więc mógł jeszcze łatwiej wyrobić wśród właścicieli Fire nawyk częstszych zakupów.
Jak podaje firma analityczna Flurry w odróżnieniu od Google, Amazon radzi sobie o wiele lepiej z efektywnością sprzedaży uzyskując wyższy dochód (na jednego aktywnego użytkownika). Kiedy twórca Androida uzyskuje dochód na poziomie 23%, Amazon na tym samym oprogramowaniu potrafi osiągnąć dochód 89%.
Amazon być może zadaje śmiertelny cios konkurencji. Oferuje klientom sprzęt w cenie trudnej do przebicia dając jednocześnie dostęp do gigantycznych zasobów treści, które czynią tablet użytecznym.
Czy teraz oferta Amazona wydaje się wam bardziej atrakcyjny?
[ za venturebeat.com ]