Jak czytamy w raporcie, aż 62 procent użytkowników telefonii komórkowej w naszym kraju nie zmieniło nigdy operatora sieci komórkowej. Najmniej skłonni do zmian są klienci T-Mobile - 79% abonentów tej sieci nie zmieniło dotychczas dostawcy. Na przeciwległym krańcu znajdują się użytkownicy sieci Play, z których zaledwie 15 procent nie zmieniło operatora. Zarówno Orange, jak i Plus osiągnęły rezultat 74 proc.
Co skłania tę relatywnie nieznaczną część polskich obywateli do zmiany operatora? Główny powód to lepsza oferta u konkurencyjnego operatora, zdecydowanie mniej istotne są takie czynniki, jak tańsze rozmowy wewnątrz sieci z bliskimi, rozczarowanie obsługą klienta, lepsze telefony u innego operatora oraz jakość świadczonych usług. Jedynie 14% "migrujących" wskazało na lepszy zasięg u konkurencji.
W raporcie Ericsson Consumer Lab znaleźć można też informacje dotyczące zmian operatora mobilnego Internetu wśród tzw. pionierów Internetu, czyli wśród grup społecznych określonych jako przebojowa młodzież, eksperymentatorzy i profesjonaliści. Wszystkie te grupy za najważniejszy powód zmiany wskazały niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad 75%), znacznie mniej istotne są dla nich doskonałe usługi, za które trzeba zapłacić więcej (14-24% w zależności od grupy), zaś niemal bez znaczenia jest obsługa klienta (średnio 4% odpowiedzi).
A jakie są Wasze nawyki w tej kwestii? Jesteście zaskoczeni wynikami badania?
[Za: Telepolis ]