901 milionów użytkowników Facebooka może się wypowiedzieć na temat planowanych zmian w polityce prywatności serwisu. Mamy zgodzić się na to, by oglądać reklamy powiązane z portalem na innych stronach. Jedynym sposobem, aby stało się to realne jest przekazywanie części naszych danych.
Głosować można odwiedzając ten link .
Jeśli 30% posiadaczy kont na FB odda głosy (bagatela: 270 mln osób) serwis uzna "referendum" za ważne. Odpowiadać będziemy na pytanie: jesteś za obecną czy nową "polityką prywatności".
Pierwsze internetowe głosowanie na taką skalę odbyło się, kiedy portal jeszcze "raczkował" - w 2009 r.
Dla przeciętnego polskiego Internauty przebrnięcie przez dokumenty związane z głosowaniem nie będzie łatwe - trzeba przeczytać sporo angielskiego tekstu i poświęcić na to około piętnastu minut. Serwis robi co może, by pozostać transparentnym i uniknąć oskarżeń o stawianie swoich użytkowników pod ścianą, jak to było w przypadku Google .
[ za nbcphiladelphia.com ]