Głównym celem działań marketingowych branży technologicznej są mężczyźni w wieku 18-35 lat. Z ujawnionych ostatnio badań Genevieve Bell, która pracuje dla Intela, wynika, że nie do końca słusznie.
Okazuje się bowiem, że kobiety lubią współczesną technologię i aktywnie - częściej aktywniej od mężczyzn - z niej korzystają. Konkrety?
W krajach zachodnich Internetu używa o 17% więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety częściej korzystają z komórek - zarówno rozmawiając, wysyłając SMS i używając usług geolokalizacyjnych. Wśród pań (szczególnie młodych) gwałtownie rośnie popularność Skype'a, serwisów społecznościowych (z wyjątkiem LinkedIn), e-readerów, GPS.
Lista dziedzin, w których kobiety lepiej od mężczyzn się adaptują jest więc długa:
Używanie Internetu
Genevieve Bell zauważa, że wychowanie dzieci wciąż pozostaje jednym z ważniejszych obowiązków kobiet - ale wcale nie odcina ich to od technologii, a nawet do niej zbliża. Dzięki żonom i mamom telefony, laptopy, konta internetowe są własnością całych rodzin, nie można więc łączyć ich jedynie z mężczyznami.
Mamy, żony, siostry i teściowe bardzo często kupują dla swoich (dużych i małych) mężczyzn elektroniczne gadżety. Decydują więc o tym, co jest popularne.
Rynek zdaje się jednak tego nie doceniać. Może powodem jest fakt, że większość firm technologicznych prowadzonych jest przez przedstawicieli "brzydszej płci". Ta piękniejsza od zarania Internetu i znanej nam dzisiaj elektroniki była nieco ignorowana.
Na imprezach promocyjnych prócz kobiet, które zwiedzają jest też sporo hostess , których wizerunek zdaje się potwierdzać stereotyp: branża technologiczna jest wyłącznie dla mężczyzn.
Pani Bell swoje badania podsumowuje tezą, która to twierdzenie obala na łopatki:
Okazuje się więc, że jeśli chcesz poznać przyszłość powinieneś spytać kobietę. A zanim spytasz osiemnastolatkę wiedz, że głównymi konsumentami technologii są kobiety między 40 a 60 rokiem życia. One właśnie są najbardziej zapalonymi użytkownikami najpopularniejszych i najnowocześniejszych technologii na planecie.
Przejrzeliśmy kilka spotów reklamowych głośnych ostatnio produktów - Samsung, Apple, Microsoft - wszystkie z nich przemawiają też do kobiet. Również w sklepach z aplikacjami nie brakuje pozycji stworzonych z myślą o nich. Czy jest potrzebne jest jeszcze silniejsze przesunięcie akcentów?
Drogie Czytelniczki, czujecie się niedoceniane i pomijane przez branżę technologiczną?
[za www.theatlantic.com ]