Już teraz zresztą pomagają. Mnóstwo ludzi kupując rozmaite produkty szuka informacji o nich w sieci. Nie ma jednak jednej strony ani aplikacji, która zebrałaby wszystkie przydatne informacje w jedno.
Nad jej stworzeniem pracuje obecnie firma IBM. Przeznaczona na urządzenia mobilne aplikacja rozpoznawałaby konkretne produkty nie na podstawie kodów kreskowych czy QR, ale po prostu zdjęć opakowania - w tym celu wykorzystywane są między innymi zdobycze w zakresie rozpoznawania twarzy. Podawałaby podstawowe informacje na ich temat - cenę (w rozmaitych sklepach), ewentualne zniżki, skład, wartości odżywcze, a także opinie innych, także znajomych połączonych za sprawą specjalnej sieci społecznościowej.
Łatwiej miałyby także osoby, które mają konkretne wymagania - na przykład muszą unikać rzeczy zawierających gluten. Dzięki specjalnemu profilowi w danej aplikacji ona sama mogłaby proponować, jaki produkt z konkretnej półki wybrać w danym momencie.
Dzięki rozszerzonej rzeczywistości i IBM Labs zwykłe zakupy mogą stać się o wiele przyjemniejsze. Kiedy dokładnie? Tego nie wiadomo. Prace nad prototypem takiej aplikacji ciągle trwają, nie wiadomo, kiedy może ona trafić na rynek. Z pewnością nie jest to jednak bardzo odległa przyszłość.
[za gizmag ]
Zobacz także: