Drugie i trzecie miejsce dla polskich studentów na światowych finałach Imagine Cup 2012

Srebro i brąz są nasze. Polscy studenci zostali nagrodzeni za aplikację mobilną dla niewidomych oraz rozwiązanie do rehabilitacji dzieci.

Imagine Cup to konkurs dla studentów, zwany także "olimpiadą nowych technologii". Biorą w nim udział drużyny studentów z całego świata, w tym roku trzy z Polski.

Organizowany przez Microsoft Imagine Cup odbywa się od 2003 roku. Wśród celów, które stawiają przed sobą organizatorzy jest m.in. wspieranie rozwoju naukowego, innowacyjności oraz przedsiębiorczości wśród młodych ludzi. Zadaniem uczestników jest rozwiązywanie kluczowych problemów stojących przed ludzkością.

W sumie w konkursie jest 8 głównych kategorii. Polacy znaleźli się na podium w dwóch z nich.

Drugie miejsce w kategorii Windows Phone Challenge zajął Karol Stosik z Politechniki Gdańskiej. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajął zespół z Egiptu, który opracował aplikację dla lekarzy, która umożliwia im przeglądanie kartotek pacjentów z poziomu telefonu.

Drugie miejsce należy do Polski. A raczej do Karola Stosika. Karol stworzył specjalną aplikację na Windows Phone, dzięki której osoby niewidome mogą czytać książki czy notatki.

The Stack na Imagine Cup 2012The Stack na Imagine Cup 2012 Fot. J. Sosnowska

Niemożliwe? Zobaczcie sami, jak to działa.

 

Zespół The Flexfy z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zajął trzecie miejsce w kategorii Kicect Fun Lab Challenge. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajęła Brazylia.

Flexify opracował sposób rehabilitacji dzieci z wykorzystaniem Kinecta. Rozwiązanie eliminuje rutynę ćwiczeń, bo dziecko zamiast skupiać się na powtarzalności zachowań po prostu gra w kolorową grę.

 
To drugi raz w historii, a pierwszy od 4 lat, kiedy Polacy nie zajęli żadnego pierwszego miejsca

podsumowuje Eugeniusz Licznarowski z Microsoftu, odpowiedzialny za kontakty z polskimi uczelniami wyższymi.

Nie poddaję się. W przyszłym roku znów będę brać udział w Imagine Cup

mówi Karol Stosik, który zajął drugie miejsce w kategorii Windows Phone Challenge.

Teraz zajmiemy się komercjalizacją naszego rozwiązania

stwierdził Marek Banaszak, mentor drużyny Flexify z Poznania, która zajęła trzecie miejsce w kategorii Kinect Fun Challenge.

Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, sędzia w finałach krajowych i światowych Imagine Cup podsumowuje:

Finaliści po raz kolejny udowodnili, że ich kreatywność nie ma końca. Cieszy mnie szczególnie to, że w większości przypadków konkursowe projekty to nie tylko ciekawe rozwiązania technologiczne, ale jednocześnie przemyślane projekty biznesowe, znakomicie zaprojektowane i niemal gotowe do wprowadzenia na ścieżkę komercjalizacji. Imagine Cup to zresztą nie tylko konkurs technologiczny. Doświadczenie, jakie studenci tu zdobywają i relacje oraz przyjaźnie, jakie nawiązują pozostają z nimi znacznie dłużej i miejmy nadzieję, będą procentować w przyszłości

Pierwsze miejsce w najważniejszej na Imagine Cup kategorii - Projektowanie Oprogramowania - zajęła drużyna, która od razu zwróciła moją uwagę - Ukraina. Studenci opracowali metodę na przełożenie języka migowego na język mówiony. W jaki sposób? Niezbędna jest do tego para rękawiczek oraz smartfon ze specjalną aplikacją. W rękawiczkach ukryte są sensory ruchu; ruchy rąk osoby posługującej się językiem migowym są wykrywane, identyfikowane i przesyłane do telefonu lub komputera. Tam aplikacja przetwarza otrzymane informacje i zwraca rezultaty w postaci języka pisanego i/ lub mówionego.

Więcej o: