Logo ma podkreślać jednolitość wszystkich usług koncernu. Nowe nawiązuje wyraźnie do zbliżającego się Windows 8 i kafelkowego interfejsu. To pierwszy raz, kiedy w logo koncernu pojawia się odniesienie do systemu operacyjnego . Wcześniej logo składało się z samej nazwy koncernu (Helvetica, kursywa), teraz jest nowa czcionka Segoe UI oraz symbol Windowsa.
Nowe logo tylko podkreśla ogromne zmiany, jakie czekają użytkowników Microsoftu oraz sam koncern.
Zmiana rozkładu kafli Metro UI w Windows 8 fot. Windows 8
26 października odbędzie się premiera Windows 8 - nowego systemu operacyjnego, który zerwie ze wszystkimi naszymi dotychczasowymi przyzwyczajeniami. To będzie największa zmiana od 20 lat. Podstawowym interfejsem w nowym systemie będą właśnie kafelki, eksponowane w nowym logo Microsoftu. Oprócz tego znajdzie się w nim także znajomy Pulpit, ale usunięty w cień i niezbyt eksponowany.
Microsoft planuje naprawdę nie lada zmianę - wszystkie usługi koncernu mają być zunifikowane. Telefony, tablety, komputery z Windowsem wszystkie będą wyglądać i zachowywać się podobnie. Do tego cały zestaw aplikacji sieciowych oraz nowy pakiet Office - wszystkie one nawiązują wizualnie do kafelkowego interfejsu. Wystarczy spojrzeć na nowego Outlooka czy SkyDrive'a - wszystkie nawiązują do jednej stylistyki.
Windowsa 8 jeszcze oficjalnie nie ma, ale testować można wersję beta systemu . A ta budzi emocje. Część testerów i analityków uważa już, że "Ósemka" jest nieintuicyjna i nie nadaje się do zwykłej pracy i czynności, które zazwyczaj wykonujemy na komputerze. Zmiana wyglądu jest tak rewolucyjna, że powstają pytania o to, czy nowy OS nie odstraszy użytkowników swoją innowacyjnością .
Windows 8 jest dla Microsoftu także szansą na zaistnienie na rynku tabletów. Nie można zapomnieć także o smartfonach z Windows Phone, które choć uważane za całkiem niezłe, wciąż nie mogą się przebić na rynku zdominowanym przez Androida. Windows 8 oraz Windows Phone 8 uważany jest za szansę Nokii na powrót do dawnej świetności .
Ujednolicanie wyglądu wszystkich usług to bardzo dobre posunięcie. Microsoft daje nam jasny przekaz: "Wierzymy, że Windows 8 to dobry produkt" . Odświeżone logo ma to tylko podkreślać. Co ciekawe, w opinii specjalisty nowe logo nie jest wcale nadzwyczajne.
O opinię na temat nowego logo Microsoftu poprosiliśmy dyrektora artystycznego Gazety Wyborczej, Macieja Kałkusa. Stwierdził on, że jeśli chodzi o typografię to ma wrażenie, że Microsoft cofnął się do lat '80.
Stare logo opierało się na czcionce Helvetica w kursywie. Kałkus zauważa, że logo mogłoby wyglądać świetnie, gdyby połączyć nowy element (kwadraty) ze starą typografią:
Nowe i stare logo Microsoftu Fot. Gazeta.pl
Kolorowe kwadraty Windows to świetne, nowoczesne odwołanie, ale nowa typografia ginie w szarościach i nie utrzymuje z nimi równowagi.
Według naszego eksperta nowe logo jest mało wyraziste i bez charakteru.
Najważniejsze jest jednak wyraźnie wyeksponowane: wszystkie siły Microsoftu skierowane są na Windows 8. Kafelki nadeszły i raczej zostaną z nami na dłużej.