Najbardziej znany serwis zakupów grupowych Groupon traci zainteresowanie internautów. Jak czytamy na stronach ekonomia24.pl w sierpniu miał o 700 tys. użytkowników mniej niż w maju.
Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius. Najczęściej z usług serwisów rezygnują kobiety - pod tym względem Groupon stracił 50% rok do roku.
Coraz większym zainteresowaniem z kolei cieszą się kluby zakupowe oferujące możliwość nabywania markowych produktów z rabatem sięgającym 90%. Powodem takiego przetasowania na rynku są m.in. głośne w mediach wpadki operatorów zakupów grupowych. Kilka biur podróży, które zbankrutowały, oferowały swoje specjalne oferty właśnie przez taki system zakupów.
Kto więc zyskał? Na przykład serwis złotewyprzedaze.pl - w maju miał 109 tys. członków, a w sierpniu - ponad 940 tys.
Można stwierdzić, że niezbyt roztropne oferty podkopują zaufanie do zakupów grupowych. A zachowania konsumentów po prostu ulegają zmianie.