Kupując komputer HP z systemem Windows 8 nowy użytkownik z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki może się zarejestrować na specjalnej stronie i otrzymać trzymiesięczny, darmowy dostęp do serwisu HP Connected Music . Zyskuje tym samym możliwość odsłuchiwania muzyki w wysokiej jakości, podglądania czego słuchają jego ulubieni artyści, a od święta także wygrania biletów na koncert lub wejściówki za kulisy. Jeśli zdecydujemy się na zakup nowych komputerów Envy lub Spectre w nagrodę będziemy też mogli za darmo pobierać miesięcznie do 10 utworów. Brzmi całkiem bajecznie. Zwłaszcza, że za wszystkim stoi jedna z największych wytwórni muzycznych na świecie - Universal Music.
HP Connected Music - zakładka z artystami fot. Gazeta.pl fot. Gazeta.pl
Gdyby do HP Connected Music stworzono też aplikację na urządzenia mobilne mogłoby się stać PC-towym odpowiednikiem iTunes. Fakt, że ze względu na partnerstwo z Universal Music nigdy nie znalazłyby się tam utwory artystów niezależnych, albo tych związanych z "wrogimi" wytwórniami, ale to nadal spory kawałek rynku. Przy okazji muzyczny gigant wszedłby gładko w cyfrową dystrybucję, co jak pokazał przykład Apple, jest możliwe. Trzeba tylko wyciągnąć rękę do użytkownika i ułatwić mu legalne korzystanie z treści. Jeden z szefów Universal Music Group, Olivier Robert-Murphy skomentował utworzenie platformy:
Ta innowacyjna współpraca zapewni nowym grupom odbiorców doskonały komfort korzystania z naszej oferty. Dzięki technologii HP mamy nadzieję nawiązać kontakt z fanami muzyki zarówno z rynków wysoko rozwiniętych, jak i nowych obszarów, na których legalne, cyfrowe usługi muzyczne nie były dotąd dostępne
Czyli krok w odpowiednią stronę. Moglibyśmy jednak tak dalej gdybać..., gdyby nie logo HP w całej tej inicjatywie. Zejdźmy zatem na ziemię i przyjrzyjmy się sprawie.
No, ale co jeśli mam już komputer i wcale nie zamierzam kupować nowego? Chyba Universal Music nie pogardzi potencjalnych klientem? Bynajmniej, nie będąc właścicielami komputerów HP tez możemy zalogować się do serwisu i odsłuchiwać ulubione utwory.
HP Connected Music fot. Gazeta.pl fot. Gazeta.pl
Nie posiadając komputera marki HP można przetestować działanie serwisu. Polega to na tym, że będziemy mogli odsłuchać najwyżej 30 sekund każdego utworu. Chwilę później HP Connected Music upewni się, czy aby na pewno nie chcielibyśmy odwiedzić sklepu HP... i zakupić jakiegoś komputera.
Widząc, że serwis, co prawda nadal w powijakach, ale zapowiada się dobrze, sprawdzamy gdzie można nabyć ewentualne członkostwo, abonament czy zwyczajnie - dokonać wpłaty umożliwiającej korzystanie z niego w pełnym wymiarze. I tu niespodzianka. Nie ma takiej możliwości. Aby korzystać z HP Connected Music rzeczywiście trzeba posiadać nowy komputer marki HP.
Dodatkowo, w regulaminie serwisu pojawia się formuła z której jasno wynika, że posiadacze komputerów HP będą mogli korzystać z serwisu przez 90 dni od pierwszego zarejestrowania się. Co dalej? Przedstawiciel Universal Music, prezentujący możliwości serwisu podczas konferencji prasowej przyznaje z rozbrajająca szczerością, że nie wiadomo. Wytwórnia nie dogadała się jeszcze w tej kwestii z HP... Śmiać się czy płakać? Z drugiej strony, 90 dni to bardzo długo. Po co się więc śpieszyć?
Wyimek z regulaminu HP Connected Music fot. Gazeta.pl fot. Gazeta.pl
Z lektury regulaminu można się jednak dowiedzieć, że po tych 90 dniach furtka do serwisu zostanie zatrzaśnięta bez wcześniejszego powiadomienia użytkownika. Na szczęście, pobrane utwory pozostaną jego własnością.
Na pytanie czy HP Connected Music zostanie otwarte także dla użytkowników innych komputerów PC słyszymy kategoryczne - nie. Inni mogą tylko przetestować działanie serwisu w opisany już sposób. Jak sama nazwa wskazuje HP Connected Music ma być ekskluzywną wartością dodaną dla użytkowników urządzeń marki HP... przynajmniej przez 90 dni od pierwszej rejestracji, jak wynika z regulaminu.
HP Connected Music, zakładka z konkursami fot. Gazeta.pl fot. Gazeta.pl
Wystarczy kupić najtańszy spośród nowych komputerów HP. Przedstawiciel Universal Music kusi dodatkowo ekskluzywnymi konkursami. Bilety na dobre miejsca na koncerty, wejściówki za kulisy, albo na spotkanie z artystami są zwykle potwornie drogie, a to właśnie można wygrać biorąc udział w zabawach na HP Connected Music. Jest o co walczyć, przekonuje przedstawiciel Universal Music. Pytamy więc ile tego typu konkursów zostanie zorganizowanych w najbliższych trzech miesiącach - czyli osławionych, regulaminowych 90 dniach. Odpowiedź przekracza najśmielsze oczekiwania - na pewno dwa.
Rzeczywiście kuszące.