Dzieci już nie chcą zwykłych zabawek pod choinką?

Producenci tradycyjnych zabawek dla dzieci z przerażeniem patrzą na najnowsze trendy. Pod choinką zamiast lalki czy gry planszowej ma znaleźć się smartfon lub tablet. Takie są oczekiwania amerykańskich dzieci.

Każdy się zgodzi, że synonimem zabawki jest na przykład lalka Barbie. Jej producent firma Mattel odczuwa zmiany trendów, jakie zachodzą na rynku. Żaden z tradycyjnych produktów, w tym Barbie, nie znalazł się na szczycie listy świątecznych zakupów, świetnie za to sprzedawały się produkowane przez Mattel plastikowe etui na telefony.

Dzieci pod choinką chcą znajdować tablety i smartfony. Nauczyły się korzystać z darmowych treści w Internecie, wiedzą jak zainstalować sobie gry, obejrzeć bajkę czy film.

"Topowi producenci Mattel i Hasbro są po po prostu przerażeni."

- stwierdził Sean McGowan z firmy badawczej Needham & Company.

Portal BGR przeprowadził badania wśród dzieci w wieku od 6 do 12 lat. Co chcą mieć w ciągu "najbliższych sześciu miesięcy"? 48 procent z nich marzy o iPadzie, 39 procent o Wii U, 36 procent chce iPada Mini, 33 procent iPhone'a, 31 procent komputer, 29 procent tablet lista technologicznych życzeń jest bardzo długa, znajdują się na niej też czytniki e-książek, smartfony, konsole gier.

Wraz ze zmianą zachowania dorosłych zmieniają się zachowania dzieci. Czy jest to powód do zmartwienia? Na to pytanie powinni odpowiedzieć socjologowie.

[ za bgr.com ]

Więcej o: