Samsung próbował przewidzieć przyszłość elektroniki. Z powodzeniem?

Futuryzm w reklamie zawsze dobrze się sprzedawał. W latach osiemdziesiątych Samsung postawił na taki właśnie pomysł. Kilka dekad temu z pewnością był zabawny, dziś wygląda nieco dziwacznie. Dzisiaj tak elektroniki się nie sprzedaje.

W kampanii Samsunga wymyślonej przez amerykańską agencję Deutsch Inc. widzimy świat "za dwadzieścia lat". Na obrazku poniżej widzimy rzekomego kandydata na prezydenta USA występującego w reklamowym spocie.

Napis pod zdjęciem głosi: "Kandydat na prezydenta 2008". Poniżej widzimy telewizor Samsunga i podpis: "Telewizor, na którym obejrzysz jego przemówienie w 2008. Samsung. Przyszłość elektroniki".

Fot. za blogs.smithsonianmag.com

Przekaz jest taki: świat zwariuje (trzydzieści lat temu kampania prezydencka prowadzona przez telewizje wydawała się śmiesznym pomysłem), a my będziemy korzystać z telewizorów Samsunga.

Co ciekawe, przewidywanie to w zasadzie się sprawdziło, Samsung to jedna z popularniejszych marek telewizorów i jeden z największych dostawców paneli do nich. A kampanie prezydenckie bez telewizyjnych spotów są nie do pomyślenia.

Kolejny obrazek sugeruje, że "za dwadzieścia lat" będziemy używać kuchenek mikrofalowych Samsunga. Podpis pod pierwszym zdjęciem prezentującym stek: "Uznany za zdrową żywność. 2010". Poniżej widzimy zbliżenie na mikrofalówkę Samsunga i podpis: "Ci, którzy mają bzika na punkcie zdrowia podgrzeją go w tej kuchence. 2010". Hmm... dzisiaj stek z kuchenki mikrofalowej nie jest chyba dobrym pomysłem dla ceniących smaczne i zdrowe jedzenie.

Fot. za blogs.smithsonianmag.com

A na koniec kolejne przewidywanie. Mamy rok 2012 a telewizja emituje najdłuższy teleturniej świata. Żeby było zabawniej znane i w Polsce "Koło Fortuny" prowadzi robotyczna kobieta (Koreańczycy zostali nawet pozwani przez jej pierwowzór, czyli prowadzą teleturniej Vannę White, za bezprawne użycie jej wizerunku). Samsung jest pewien, że to on "będzie produkował magnetowid, na którym go nagrasz."

Fot. za blogs.smithsonianmag.com

Dziś rolę magnetowidów przejęła wszechobecna chmura. To dowodzi tylko tego, jak bardzo rozwinęła się technologia. A za kolejne dekady wyśmiewane będą dzisiejsze reklamy.

[ za  blogs.smithsonianmag.com ]

Więcej o: