Co wyjdzie z połączenia Instagrama i wideo? Looks Vimeo

Vimeo, specyficzny konkurent YouTube'a, oferuje swoim użytkownikom nową opcję, która przypomina bardzo Instagrama.

Dlaczego Vimeo jest specyficzny? Inaczej niż inni konkurenci YouTube'a, Vimeo nie stara się pokonać serwisu Google'a ilością filmików. Zamiast tego stawia na ich jakość - serwis premiuje kreatywne i wysokiej jakości materiały samodzielnej produkcji. Tym samym stał się mekką dla wielu niezależnych filmowców, którzy są gotowi zapłacić (nie do pomyślenia przy YouTubie!) za dostęp do zaawansowanych funkcji tej platformy.

Już niedługo znajdzie się wśród nich Looks. Looks to zestaw filtrów, które nałożone na materiał zmieniają jego wygląd. Nawet zwykła zabawa nasyceniem kolorów może mocno zmienić charakter materiału. Wiedzą to wszyscy Ci, którzy mają dosyć instagramowych fotek, które starają się wyglądać "retro" i "artystycznie", a kończy się na niewyraźnej plamie.

VimeoVimeo Vimeo Vimeo

Czy tak samo będzie z Looks? Może, ale nie musi być. Po pierwsze, serwis umożliwia ustawienie natężenia filtrów i fragmentów materiału, na które mają być nałożone, co może skłonić wielu twórców do ich bardziej subtelnego stosowania. Po drugie, tymi twórcami są często niezależni filmowcy, którzy mimo wszystko robią zazwyczaj o kilka klas lepsze materiały niż zupełni amatorzy. No i po trzecie - filtry są płatne. Owszem, przez najbliższy kwartał są darmowe, ale po tym okresie mają kosztować po dolara. To niby niewielkie pieniądze, ale nawet one powinny ograniczyć "artystyczne" ciągoty wielu.

Więcej o: