Dropbox kupuje Mailbox

Dropbox ogłosił dzisiaj, że przejął firmę tworzącą aplikację do obsługi poczty Mailbox. Większa integracja z Gmailem jest Dropboxowi niezbędna.

Przypomnijmy. Aplikacja Mailbox na iPhone'a jest prawdziwym fenomenem. W odróżnieniu od licznej konkurencji faktycznie w świetny sposób ułatwia zarządzanie pocztą Gmail. Przetestowaliśmy i stwierdzamy: działa świetnie.

Doskonałym pomysłem (być może marketingowym, być może technicznym) okazało skłonienie nowych użytkowników Mailboxa do... czekania po niego w kolejce. Aplikacji nie można było ot tak po prostu pobrać. Tysięce ludzi cierpliwie "wypatrywało", aż twórcy udostępnią im swoje dzieło.

Z oświadczenia wydanego w piątek wiemy, że Mailbox (wraz z czternastoosobowym zespołem) został wchłonięty przez Dropbox. Nie ujawniono szczegółów finansowych transakcji. Wiadomo jednak, że Mailbox zgromadził na działalność ponad pięć milionów dolarów z funduszy venture capital.

Po co to przejęcie? Chodzi o załączniki. Google wprowadziło niedawno ciekawą funkcję - duże załączniki mogą być rozsyłane za pomocą wirtualnego dysku Google Drive. A ten produkt to przecież konkurencja Dropboxa. Nowa funkcja w Droboxie jest więc niezbędna, aby mógł on być wciąż atrakcyjny dla użytkowników.

Poza tym Mailbox spotkał się z bardzo ciepłą reakcją branży i konsumentów. Przejęcie ma więc też korzyści czysto wizerunkowe.

Dropbox ma więc większe ambicje niż być tylko "chmurą". Po raz kolejny sprawdziła się też stara zasada - konkurencja służy nam, użytkownikom.

[ za theverge.com ]

Więcej o: