Strategy Analytics przetestowało ponad 2300 urządzeń. 27% z nich było powiązanych z usługami iTunes i Cloud. Dropbox uplasował się na drugim miejsc z wynikiem 17%. Chmura Amazonu zdobyła 15% amerykańskiego rynku. Najbardziej zaskakuje wynik Google Drive - 10% oraz Microsoftu. SkyDrive nie znalazł się nawet w rankingu - czyli jego popularność w usłudze wynosi poniżej 3% badanych.
Badania dowiodły, że z chmury najczęściej korzystają młodzi ludzie między 20 a 24 rokiem życia.
Na zdalnych serwerach użytkownicy najchętniej przechowują muzykę co może tłumaczyć wysoką pozycję Apple. Z analizy wynika też, że Google nie pomogła w przyciągnięciu internautów usługa Music pozwalająca przechowywać 20 tys. utworów, które można przesyłać do urządzenia z Androidem.
Ed Barton, dyrektor Strategy Analytics stwierdził, że pomimo przewidywać rok 2013 nie będzie "rokiem chmury":
"Jest kluczowym filarem strategii platform cyfrowych ale na upowszechnienie się potrzebuje 2-3 lat."
stwierdził.
Zwycięstwo Apple w tej jest z jednej strony zaskakujące - giganci branży pomimo wysiłków nie potrafią pokonać iCloud. Z drugiej strony to Apple rozpoczął nową erę cyfrowej muzyki, być może do dziś odcina kupony od kiedyś słusznie podjętej decyzji.
[ za informationweek.com ]