O potędze Watsona, superkomputera należącego do IBM, świadczą ambicje firmy. Będzie używany przez banki i inne instytucje jako system obsługi klienta. Już w tej chwili dzwoniąc na infolinie możemy trafić na system, który rozpoznaje nasze głosowe polecenia. Często jednak działa zawodnie i prosi o powtórzenie wypowiadanej frazy.
Watson, z uwagi na swoją gigantyczną moc, ma pozwolić na komunikację z Call Center na zupełnie nowym poziomie. Na początku będzie można używać systemu za pomocą strony internetowej oraz e-maila. Następnie trafi na smartfony w postaci niezależnej aplikacji.
System został już przetestowany w centrum telefonicznym IBM. Efekt? Wyszukuje informacje o 40% szybciej od człowieka! Jest też bardziej dokładny.
Dlaczego Watson ma spore szanse na sukces? Call center to gigantyczny rynek. W samych tylko Stanach Zjednoczonych firmy wydają na nie 112 miliardów dolarów rocznie a 50% dzwoniących nie uzyskuje pomocy. IBM twierdzi, że Watson będzie odbierał 2/3 rozmów.
[ za mashable.com ]