Watson, asystent mądrzejszy od Siri, wkrótce w Twoim smartfonie. Jest niesamowicie szybki!

IBM postanowił zrewolucjonizować usługi Call Center za pomocą swojego superkomputera. Watson będzie wkrótce częścią systemu obsługi klienta. Odpowie na twoje pytanie niemal dwukrotnie szybciej od człowieka! I trafi na smarfony jako niezależna aplikacja.

O potędze Watsona, superkomputera należącego do IBM, świadczą ambicje firmy. Będzie używany przez banki i inne instytucje jako system obsługi klienta. Już w tej chwili dzwoniąc na infolinie możemy trafić na system, który rozpoznaje nasze głosowe polecenia. Często jednak działa zawodnie i prosi o powtórzenie wypowiadanej frazy.

Watson, z uwagi na swoją gigantyczną moc, ma pozwolić na komunikację z Call Center na zupełnie nowym poziomie. Na początku będzie można używać systemu za pomocą strony internetowej oraz e-maila. Następnie trafi na smartfony w postaci niezależnej aplikacji.

System został już przetestowany w centrum telefonicznym IBM. Efekt? Wyszukuje informacje o 40% szybciej od człowieka! Jest też bardziej dokładny.

Dlaczego Watson ma spore szanse na sukces? Call center to gigantyczny rynek. W samych tylko Stanach Zjednoczonych firmy wydają na nie 112 miliardów dolarów rocznie a 50% dzwoniących nie uzyskuje pomocy. IBM twierdzi, że Watson będzie odbierał 2/3 rozmów.

[ za mashable.com ]

Więcej o: